سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین خراسان رضوی از بارگیری چغندر برداشت شده در مجموعه کشت و صنعت این شهرستان برای نخستین بار در کشور با دستگاه لودر کلینر خبر داد.

برای نخستین بار در کشور چغندر خراسان رضوی با دستگاه لودرکلینر بارگیری شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از علی اکبر قارزی گزارش داد: متاسفانه تا قبل از وجود این دستگاه چغندرهای برداشت شده توسط لودر به کارخانه قند انتقال داده می شد که طی این انتقال با توجه به تیغه های جلوی بیل لودر، میزان زیادی از چغندرهای زیرین  زخمی یا شکسته می‌شد و در عملیات حمل نیز حجم بالایی از خاک یا گل چسبیده به چغندر و یا علف های هرز و هر گونه ضایعات دیگر به کارخانه نیز حمل می شد که با وجود این دستگاه هیچ نوع ضایعات شکستگی یا ضایعات به انبار اصلی در کارخانه حمل نمی شود.
وی ادامه داد: دستگاه لودر کلینر ساخت آلمان قابلیت بارگیری ۵۰۰ تن چغندر در هر ساعت را داراست و با دارا بودن ۲ غلطک عملیات علف زدایی و پاکسازی چغندر را انجام می دهد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به سطح زیرکشت  حدود پنج هزار هکتاری چغندر در این شهرستان طی سال جاری افزود: بدون شک وجود این دستگاه از دورریزی حجم بالایی از چغندر انبار شده در هنگام انتقال به کارخانه جلوگیری خواهد کرد.

قارزی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳۰۰ هزار تن محصول چغندرقند بهاره نیز در شهرستان جوین تولید شود.
از کل سطح زیر کشت چغندر شهرستان جوین  ۸۹۰ هکتار آن کشت شده توسط کشت و صنعت جوین است که به وسیله سیستم آبیاری تحت فشار آبیاری می شود.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

نقاب مرکز شهرستان جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.