۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
کد خبر: 725136

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، نسبت به روند شیوع کرونا در تهران ابراز نگرانی کرد و گفت: فروشگاه های زنجیره ای و پاساژها، از داغ ترین محیط های انتقال ویروس هستند.

مرگ‌های کرونایی در تهران سه رقمی شده است

قدس آنلاین: علیرضا زالی، در جلسه ستاد فرماندهی مقابله با ویروس کرونا که شنبه سوم آبان ۹۹ با حضور مقامات انتظامی و سپاه و نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و بهداشتی تهران برگزار شد، ضرورت اجرای قوانین بازدارنده و جدی تر برای مهار کرونا را مورد تاکید قرار داد.

فرمانده عملیات مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، مناطق پرتراکم تهران به لحاظ جمعیت، مترو، اتوبوس‌ها، فروشگاه‌ها و پاساژهای بزرگ، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی را نقاط آلوده و داغ‌ترین قسمت‌های شهر و استان تهران به لحاظ گسترش اپیدمی کرونا معرفی کرد و ضرورت مداخلات جدی تر برای قطع زنجیره ویروس را در این مناطق خواستار شد.

زالی، اعمال قوانین مربوط به جرایم عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مهار کرونا را در سریع‌ترین زمان ممکن ضروری دانست و گفت: این طرح بزودی در کلان شهر تهران و به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد و نتایج آن برای اجرا در سایر نقاط کشور به ستاد ملی مقابله کرونا ابلاغ می‌شود.

به گفته فرمانده عملیات مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، یکی شدن برون دادها (برای اجرای قوانین بازدارنده عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی) و ابهام زدایی از نحوه اجرای قوانین، یکی از شروط اصلی اجرای بی عیب و نقص این طرح است.

ایجاد وحدت رویه نظارتی با اجرای گشت‌های مشترک با همکاری نمایندگان نیروهای انتظامی و نظامی، بهداشتی و بسیج از جمله مواردی بود که زالی برای مهار کرونا بر ضرورت شکل گیری و اجرای آن تاکید کرد.

وی از ردیابی و شناسایی نقاط آلوده کلان شهر تهران به لحاظ شیوع کرونا خبر داد و گفت: باید تمرکز و نقطه هدف اولیه گشت‌های نظارتی و بازدارنده، معطوف به نقاط آلوده تهران باشد.

فرمانده عملیات مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ادامه گزارش کاملی از رصد رفتار سنجی مبتلایان، تردد بیماران، پراکندگی تردد افراد مبتلا در دوران نهفتگی و مقایسه تراکم جمعیتی برای مهار و شناسایی نقاط پر خطر و آلوده تهران ارائه داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نانوایی‌های با حداکثر رعایت ۳۵ درصدی فاصله گذاری اجتماعی بیشترین میزان شکایات مردمی را به خود اختصاص داده اند، خاطرنشان کرد: باید برای کاهش اپیدمی کرونا آموزش فاصله گذاری اجتماعی صف‌های نانوایی‌ها به صورت جدی تر در دستور کار باشد.

زالی از روند شیوع کرونا در تهران ابراز نگرانی کرد و افزود: متأسفانه آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا در تهران سه رقمی شده، بستری شدگان از مرز ۶ هزار نفر گذشته و شمار بیماران بدحال روز به روز رو به افزایش است، این بالاترین رکورد تهران از آغاز اپیدمی کرونا تا به امروز است.

وی، تراکم بالای جمعیت تهران را یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش بار بیماران عنوان کرد و گفت: بیشترین نگرانی به لحاظ افزایش شیوع بیشتر کرونا مربوط به تهران است.

تشکیل کمیته عملیاتی روانی مشترک، اعمال مداخلات جدی تر، اعمال محدودیت‌هایی نظیر اجرای طرح زوج و فرد برای برخی مشاغل، توزیع ماسک ارزان قیمت، ضدعفونی نقاط داغ و پرتردد از دیگر مواردی بود که فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، برای کاهش اپیدمی به آن اشاره کرد.

زالی با بیان اینکه استفاده از ماسک به تنهایی برای مهار کرونا کفایت نمی‌کند، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، افزایش واگن‌های قطارهای شهری، افزایش و تقویت ۱۰ درصدی ظرفیت ناوگان اتوبوس رانی را راه حل مؤثری برای کاهش انتشار ویروس کرونا دانست.

وی با اشاره به مسئولیت‌های خطیر بخش‌های مختلف نظامی و انتظامی کشور از شیوع همه گیری کرونا تا به امروز، کارنامه و تلاش‌های این مجموعه‌های مخلص را در عرصه مقابله با ویروس کووید ۱۹ درخشان، افتخار آمیز و ستودنی توصیف کرد.

در این جلسه مواردی نظیر نحوه اجرای گشت‌های مشترک، بررسی وظایف عملیاتی کمیته‌ها، ضرورت ارتقا سواد سلامت از طریق رسانه‌ها عمومی، اعمال قوانین بازدارنده و سختگیرانه تر برای مهار کرونا و ممنوعیت خدمت رسانی به افراد فاقد ماسک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.