رییس اتاق اصناف سبزوار گفت: چهار هزار واحد صنفی در این شهر از جمله صنوف مربوط به خوراکی و اقامتی بیش از سایر صنوف در معرض خسارت و آسیب ناشی از کرونا قرار دارند.

۴ هزار واحد صنفی سبزوار در معرض آسیب ناشی از کرونا قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین، علی کیانی افزود: با شیوع ویروس کرونا تمامی واحدهای صنفی متضرر شده‌اند اما  بیشترین آسیب شامل برخی واحدهای صنفی همچون تالارها، رستوران‌ها، فست فودی‌ها، کافه‌ها، طباخی‌ها، آشپزخانه‌ها و سفره‌خانه‌ها شده است.
وی ادامه داد: تسهیلات حمایتی دولت ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا  هر چند مرهمی برای مشاغل متضرر از کروناست اما به تنهایی کافی نیست.
رییس اتاق اصناف سبزوار گفت: واحدهای صنفی این شهرستان بر اثر شیوع بیماری کرونا طی ماه‌های گذشته افزون بر هشت هزار میلیارد ریال خسارت دیده اند.
کیانی افزود: واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار به صورت مستمر بر فعالیت واحدهای اقتصادی شامل انبارها، سردخانه‌ها، مراکز عمده نگهداری کالا، مراکز تولیدی و نهاده‌های دامی نظارت دارد و با تخلفات برخورد می‌کند.
وی ادامه داد: سامانه تلفنی ۱۲۴ نیز آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی از نحوه عرضه کالا و خدمات است.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۵۶۸ هزار و ۸۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۹۶ تن از بیماران طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۲ هزار و ۶۱۶ تن رسیده است.
۱۷ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارد.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.