در کمتر از ۲۴ ساعت از انتشار ویدیویی که نشان می‌داد یک مامور پلیس در واکنش به فحاشی فردی که دستگیر شده از گاز فلفل و شوکر استفاده کرده و طرح شکایت خانواده متوفی به دادسرای نظامی مشهد، پلیس متخلف بازداشت شد.

روایت کامل ماجرای درگذشت مهرداد سپهری؛ از دستگیری متوفی تا بازداشت مامور پلیس و چند ناگفته دیگر

به گزارش قدس آنلاین، مدتی است ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد یک مامور پلیس در واکنش به فحاشی فردی که دستگیر شده از گاز فلفل و شوکر استفاده کرده است.

همچنین ادعا شد که این فرد یعنی مهرداد سپهری، بر اثر خفگی با گاز فلفل در خودروی نیروی انتظامی جان باخته است.

تشکیل پرونده در دادسرای ویژه نظامی

دادستان نظامی خراسان رضوی بلافاصله در واکنش به انتشار این ویدیوها و ماهی‌گیری رسانه‌های معاند از آب گل آلود، از تشکیل پرونده‌ای در دادسرای نظامی درباره مرگ این فرد در جریان دستگیری توسط مأموران نیروی انتظامی خبر داد.

قاضی مهدی اخلاقی با بیان اینکه خانواده متوفی نیز شکایت خود را به این دادسرا اعلام کرده‌اند، افزود: معاون دادستان نظامی خراسان رضوی با حضور در پزشکی قانونی پس از کالبدشکافی، دستور نمونه‌برداری از ریه و بررسی تأثیر اسپری بر مرگ متوفی را صادر کرده است.

وی تصریح کرد: پرونده به شعبه بازپرسی دادسرای نظامی خراسان رضوی ارجاع و موضوع در ۸ بند به ضابطان قضایی ارجاع شده تا در اسرع وقت، این واقعه را بررسی و گزارش کنند.

دستور ویژه برای پیگیری پرونده مرگ یک فرد در شهرک حجت مشهد

دقایقی بعد فرمانده انتظامی خراسان رضوی هم از تحقیقات ویژه پیرامون مرگ مهرداد خبر داد.

سردار محمد کاظم تقوی با ابراز تاسف از وقوع این حادثه خاطر نشان کرد: در پی ارسال گزارش مرگ یک فرد و انتشار تصاویری از زمان دستگیری متهم با ادعای مسمومیت بر اثر اسپری فلفل در شبکه‌های معاند، به محض دریافت گزارش و قبل از انتشار تصاویر مربوط به این واقعه از رسانه‌ها، دستورات ویژه به رئیس بازرسی پلیس استان  برای پیگیری سریع پرونده و روشن شدن چرایی و علت آن صادر و تحقیقات با احضار مامور انتظامی آغاز شده است

ادعاهای خانواده سپهری درباره علت درگذشت مهرداد

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس که جویای جزئیات بیشتری از این پرونده بود، گفت: خانواده سپهری در ابتدا مدعی بودند کتک‌کاری و ایراد ضرب و جرح توسط خانواده همسر مقتول و مردم انجام شده و هرکس رسیده وی را کتک زده است، مرگ ممکن است براثر ضرب و جرح یا برخورد مامورین انتظامی باشد ولی پزشکی قانونی باید اعلام کند، هیچ برخوردی را توجیه نمی‌کنیم.

قاضی علی اکبر احمدی نژاد اظهار کرد: ما معاینات اولیه جسد را با حضور بازپرس ویژه دادسرای نظامی، در پزشکی قانونی انجام دادیم و بعد از آن چون بحث نظامی است پرونده به دادسرای نظام ارجاع شد.

وی با بیان اینکه در معاینات جسد، آثار ضرب و جرح در بدن مقتول واضح بود و تحقیقات در دادسرای نظام در حال انجام است، ادامه داد: مرگ ممکن است بر اثر این ضرب و جرح باشد یا بر اثر برخورد مامورین انتظامی ولی پزشکی قانونی باید علت دقیق را اعلام کند.

بازپرس ویژه قتل ادامه داد: آزمایشات سم شناسی بر روی جسد باید انجام شود که این به صورت معمول حدود سه تا چهار ماه زمان می‌برد اما در این مورد باید با دستور ویژه این زمان کوتاهتر شود، اگرچه گفته می‌شود ممکن است علت مرگ اسپری فلفل باشد اما تا زمانی که من در پزشکی قانونی حضور داشتم چنین اظهار نظری از پزشکی قانونی نشنیدم و علت مرگ هر چیزی می‌تواند باشد.

احمدی نژاد ضمن اظهار تاسف از این اتفاق، گفت: در صحبتی که تلفنی با کسبه و اهالی داشتم، اظهار می‌کردند که این فرد شیشه مصرف کرده بوده و دست به تخریب و فحاشی زده است اما این اظهارات مردمی است و باید حتما با تحقیقات میدانی دقیق‌تر بررسی شود.

درگیری مهرداد با خانواده همسر سابقش و اهالی محل دلیل حضور پلیس

 اما فرمانده انتظامی خراسان رضوی از اصل ماجرای مرگ مهرداد پرده برداشت و از تحقیقات ویژه پیرامون مرگ مرد جوانی خبر داد.

سردار محمد کاظم تقوی گفت: در پی تماس تلفنی با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰مبنی بر درگیری مرد جوان با خانواده همسرسابقش و همچنین درگیری با اهالی محل همراه با  تخریب وسایل آنها و  درخواست پی گیری فوری موضوع، گشت کلانتری «کاظم آباد» مشهد در محل حاضر می‌شود.

وی افزود: پس از اعلام گزارش مرگ این مرد جوان و انتشار تصاویری از زمان دستگیری این فرد با ادعای مسمومیت بر اثر اسپری فلفل در شبکه‌های معاند، در همان دقایق اولیه و قبل از انتشار تصاویر مربوط به این واقعه از رسانه‌ها، فرمانده انتظامی خراسان رضوی دستور ویژه‌ای به رئیس بازرسی پلیس استان برای پیگیری سریع پرونده و روشن شدن چرایی و علت آن صادر و تحقیقات با احضار مامور انتظامی آغاز شد.

طبق گفته فرمانده انتظامی خراسان رضوی، مهرداد سپهری سوابق مجرمانه متعددی مانند نگهداری حشیش و هروئین در سال ۹۳، سرقت ادوات کشاورزی و سرقت گوشی تلفن همراه در سال ۹۷ و  سرقت احشام  وسرقت لوازم خانه و سرقت از باغ در سال ۹۸ را در کارنامه خود داشته است.

تقوی با تاکید بر اینکه پلیس مقید به اخلاق مداری و قانون محوری است و احقاق حقوق شهروندان را وظیفه و تکلیف خود می‌داند، خاطرنشان کرد: مأمور کلانتری توسط بازرسی استان احضار و تحقیقات از وی آغاز شده که  نتایج بررسی‌های پلیسی  متعاقبا اعلام می‌شود.

مامور متخلف در پی ماجرای مرگ یک نفر در جریان دستگیری بازداشت شد

ساعت ۲۰ شب گذشته، خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه با انتشار مطلبی از دستگیری مامور متخلف در پرونده مهرداد خبر داد.

بنا بر این گزارش، مأمور متخلف در پی ماجرای مهرداد سپهری در جریان دستگیری با قرار بازپرس دادسرای نظامی بازداشت شد، از دو مأمور دیگر کلانتری هم که مقتول را به کلانتری منتقل کرده‌اند تحقیق شده و از شهود و مطلعان نیز تحقیقات در حال انجام است و فردا نیز ادامه دارد.

تصاویر دوربین مداربسته از محل درگیری مهرداد سپهری

بین همه این خبرها و تلاش و رقابت رسانه‌ها برای کشف جزئیات بیشتر از این اتفاق، تصاویر دوربین مداربسته منتشر شده از محل دستگیری مهرداد سپهری نشان داد او پیش از رسیدن پلیس، با اهالی محل درگیر شده و حاضران درصحنه اذعان می‌کنند در این درگیری شیشه‌ها تخریب و به مردان و زنان رهگذر نیز فحاشی شده است.

برادر مهرداد سپهری هم امشب طی مصاحبه ای از جزئیات جدید این پرونده پرده برداشت.

برادر متوفی ضمن درخواست از قوه قضائیه برای رسیدگی عادلانه در ماجرای فوت مهرداد سپهری، گفت: دلم نمی‌خواهد خون برادرم پایمال شود چون او یک فرزند چهارساله دارد.

وی در رابطه با مصاحبه ای که با شبکه‌های خبری بیگانه داشته نیز اینطور توضیح داد: از ساعت ۱۲ دیشب تماس‌ها شروع شد اما من تصور نمی‌کردم این تماسها از سوی رسانه‌های خارج از کشور باشد؛ من با آنها کاری ندارم و درخواست می‌کنم بیشتر از این موضوع مهرداد را بازتاب ندهند چراکه موضوع در داخل در حال رسیدگی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.