مهدی رسول پناه، سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس، پس از آنکه برابر فشارهای کادرفنی و برخی بازیکنان از امضای قرارداد نجومی با شجاع خلیل‌زاده سرباز زد، قربانی یک سناریو از پیش تعیین گشته شد تا با آبروریزی بزرگی قدرت در پرسپولیس را تحویل دهد، اما آیا با خروج مهدی رسول پناه مشکلات داخلی این باشگاه برطرف خواهد شد؟

ویروس قدرت طلبی بر جان فینالیست آسیا

قدس آنلاین: مهدی رسول پناه، سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس، پس از آنکه برابر فشارهای کادرفنی و برخی بازیکنان از امضای قرارداد نجومی با شجاع خلیل‌زاده سرباز زد، قربانی یک سناریو از پیش تعیین گشته شد تا با آبروریزی بزرگی قدرت در پرسپولیس را تحویل دهد، اما آیا با خروج مهدی رسول پناه مشکلات داخلی این باشگاه برطرف خواهد شد؟

*چون پرده برافتاد

حقیقت موجود از این قرار است که با انتشار فیلم اظهارات مهدی رسول پناه و اظهارات تند وی در خصوص رفتارهای موجود در پرسپولیس از سوی سرمربی تیم و برخی واسطه‌های فوتبال حالا بسیاری از هواداران پشت پرده‌های موجود در این سیستم را به خوبی می‌دانند، از این رو بازگشت آرامش به باشگاه پرسپولیس اتفاقی دور از انتظار به نظر می‌آید، مگر اینکه مدیرعامل بعدی بتواند فضای حاکم بر باشگاه را به کلی تغییر دهد و برخی رفتارهای غیر اصولی را پایان دهد.

*ردپای پررنگ واسطه‌ها

ماجرای فعالیت پررنگ برخی واسطه‌ها و تأثیرگذاری تفکرات آن‌ها روی کادر فنی تیم یکی از حقایق غیر قابل انکار در این باشگاه است، به ویژه که حالا برای هواداران مشخص شده علت قرارگرفتن برخی بازیکنان در فهرست مازاد و دلایل جدایی عده‌ای دیگر از بازیکنان پرسپولیس به واسطه رفتارهای غیر متعارف این جریان پشت پرده بوده است.

*رقم‌های غیرمتعارف

از طرفی دیگر افشای پشت پرده پیشنهادهای نجومی برخی بازیکنان و حمایت پشت پرده یحیی گل محمدی از پذیرش این بازیکنان کار را به جایی رسانده که پرسپولیس در آستانه یک چالش جدید قرار گرفته است چون هزینه جاری پرسپولیس به شکل نامتعارفی در حال افزایش است و با پذیرش احتمالی ارقام موجود یک بحران مالی جدید برای این باشگاه رقم خواهد خورد. در این ارتباط کافی است بدانید بازیکنی نظیر مهدی عبدی چند روز قبل از اینکه مهدی رسول پناه از باشگاه کناره گیری کند، به همراه مدیر برنامه معروف و جنجالی به باشگاه پرسپولیس می‌رود و رقم درخواستی اش را به باشگاه اعلام می‌کند که چشم‌های رسول پناه از حدقه بیرون می‌زند، مهدی عبدی با افزایشی ۶ برابر نسبت به قرارداد سال گذشته اش مدعی می‌شود یا این پول را پرداخت می‌کنید یا اینکه از پرسپولیس جدا خواهد شد!

*صدای پای دادکان

با این حال مهم‌ترین مسئله درباره باشگاه پرسپولیس تعیین تکلیف در خصوص مدیرعامل بعدی این باشگاه است. هنوز چند ساعت از استعفای مهدی رسول پناه نگذشته بود که پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس با صدور اطلاعیه‌ای حمایت خود را از محمد دادکان برای مدیریت باشگاه اعلام کردند و از وزیر ورزش خواستند تا وی را به عنوان مدیرعامل انتخاب کند. بعد از پیشکسوتان برخی افراد نزدیک به وزیر ورزش هم گزینه‌هایی را به وی معرفی کردند که مدیرانی درجه ۳ و کم سابقه بودن عملاً نمی‌توانند گره‌ای از مشکلات این باشگاه را باز کنند. به همین خاطر سلطانی فر خیلی به نظرات آن‌ها اهمیت نداد و به دنبال گزینه‌ای است که بتواند ثبات را به باشگاه برگرداند و اوضاع این تیم را آرام کند.

*گزینه کارگزار

کارگزارباشگاه پرسپولیس که تا به امروز نقش پر رنگی در تزریق پول به باشگاه ایفا کرده است، به شدت به دنبال انتخاب معاون اقتصادی باشگاه به عنوان مدیرعامل جدید است اما بعید به نظر می‌رسد «یلوه» در این بین شانس زیادی داشته باشد، از طرفی شنیده می‌شود محمد علیپور نیز تکاپوی زیادی برای انتخاب به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس دارد اما برخی موانع اجازه حضور وی در این سمت را به او نمی‌دهد.

*شانس یک بازنشسته

گزینه سومی هم به شدت در حال رایزنی و تلاش است تا شانس خود را برای نشستن روی کرسی مدیرعاملی امتحان کند، حمیدرضا گرشاسبی که پیش از این هم به عنوان مدیرعامل پرسپولیس فعالیت می‌کرد، این روزها در تلاش است با رایزنی با برخی نمایندگان مجلس به این موقعیت بزرگ و رؤیایی دسترسی پیدا کند اما موضوع بازنشستگی وی مانع رسیدن وی به این سمت خواهد بود.

در این بین وزیر ورزش با استعفای علی رغبتی عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس مخالفت کرد تا او در این باشگاه ماندنی شود. رغبتی در بین اعضای فعلی هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس قدیمی‌تر بوده و بر تمامی امورات این باشگاه آشناست. از این‌رو شانس زیادی دارد تا به زودی به عنوان جانشین رسول‌پناه معرفی شود.

*منتقدان وزیر مدیرعامل نمی‌شوند

یکی از نزدیکان به وزارت ورزش که در سال‌های گذشته، نقش تأثیرگذاری بر انتخاب مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس داشته، در این مورد، موضوع جالبی را مطرح کرد. این فرد در فضایی دوستانه گفت: «با اینکه کلی اسم در فضای مجازی مطرح شده اما فقط این را می‌دانم که هر کسی طی ماه‌ها و سال‌های گذشته از عملکرد و مدل مدیریتی مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و همکارانش انتقاد کرده باشد، قطعاً گزینه مدیریت پرسپولیس نیست!»

با همین یک جمله، حداقل پنج نفر از گزینه‌ها حذف می‌شوند و به خصوص شانس افرادی که پیش از این مدیریتی در استقلال و پرسپولیس نداشته‌اند، بیشتر می‌شود.

منابع خبری معتقدند که به احتمال زیاد تا پایان هفته وزیر ورزش و جوانان از میان گزینه‌های موجود یک نفر را به عنوان مدیرعامل انتخاب خواهد کرد تا بتواند مدیریت باشگاه پرسپولیس قبل از واگذاری را در دست گیرد، هر چند که این فرد مأموریت دشواری را پیش رو خواهد داشت و مدیریت این فضا کار بسیار دشواری خواهد بود.

==

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.