۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 725323

جولان کرونا در کاشمر و بردسکن روند افزایشی دارد.

جولان کرونا در کاشمر و بردسکن

به گزارش قدس آنلاین، رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در کاشمر گفت: وضع کاشمر از لحاظ ابتلاجولان کرونا در کاشمر و بردسکن به کرونا بحرانی است و تخت‌های بیمارستان این شهرستان در حال پُر شدن است.

مسلم ساقی افزود: در سه روز گذشته هفت بیمار بستری در بیمارستان شهید مدرس(ره) بر اثر کرونا جان خود را دست داده‌اند.

وی با اشاره به تعطیلی یک هفته‌ای مدارس این شهرستان گفت: این ویروس کرونا نیست که میزبان خود را انتخاب می‌کند بلکه شهروندان هستند که با رفتارهای خود و رعایت نکردن دستورهای بهداشتی این ویروس را انتخاب می‌کنند.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در کاشمر با اشاره به وضع بحرانی کاشمر بار دیگر از مردم خواست در محافل عمومی حضور پیدا نکنند و در بیرون از منزل دستورهای بهداشتی، زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

کرونا در بردسکن

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن هم گفت: متاسفانه وضع شهرستان بردسکن از نظر شیوع کرونا خطرناک شده و تعداد بستری‌ها در بخش ویژه کرونا به ۲۱نفر رسیده است.

دکتر مهدی عاقلتر با اشاره به محدودیت‌های تازه ایجاد شده در بردسکن افزود: بر اساس بررسی‌های ستاد کرونا استان و اعلام نظر کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کشور تدابیر پیشگیرانه محدودیت‌های جدید به مدت یک هفته در این شهرستان اعمال خواهدشد و با توجه به شرایط شهرستان قابل تمدید خواهد بود.

وی گفت: در محدودیت‌های جدید دانشگاهها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای و آزاد، کتابخانه‌های عمومی، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه، شهربازی‌ها، مساجد و مصلی‌ها، همه همایش‌ها و مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، همه فعالیت‌های ورزشی و باشگاه‌های مختلف، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها به مدت یک هفته تعطیل است و طبق دستور دادستان، نیروی انتظامی مسئول برخورد با برگزارکنندگان مراسم عزا و عروسی است.

علی اکبر چراغیان مدیر آموزش و پرورش بردسکن هم گفت: هم اکنون با توجه به وضع قرمز شهرستان بردسکن طبق تصمیم ستاد کرونای بردسکن و موافقت اداره کل آموزش و پرورش همه کلاس‌های حضوری مدارس شهرستان بردسکن تا هفته آینده تعطیل است و کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

منبع:  صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.