رئیس‌جمهور روسیه طی اظهاراتی ضمن انتقاد از خروج رئیس‌جمهور آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، این اقدام را «اشتباهی جدی» توصیف کرد.

واکنش تند پوتین به خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد

قدس آنلاین؛ «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه طی اظهاراتی به خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، پوتین طی بیانیه‌ای این اقدام آمریکا را اشتباهی جدی خواند و گفت این امر خطر احیای یک رقابت بر سر تسلیحات هسته‌ای در جهان را به وجود می‌آورد.

وی گفت: «ما خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد را یک اشتباه جدی می‌دانیم که خطر ایجاد یک رقابت بر سر تسلیحات هسته‌ای، افزایش احتمالی درگیری و بالا گرفتن [تنش] غیرقابل کنترل را افزایش می‌دهد.»

طبق گفته پوتین، پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد که واشنگتن در سال ۲۰۱۹ از آن خارج شد، عنصر اصلی ساختار امنیت جهانی بوده و تهدیدات علیه این پیمان در اروپا به دلیل تنش‌های به وجود آمده میان ناتو و روسیه «آشکار» بود.

آمریکا در ماه اوت سال ۲۰۱۹ از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد خارج شد و روسیه را به نقض شرایط این پیمان متهم کرد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در سال ۱۹۸۷ میان «میخائیل گورباچف»، رهبر شوروی سابق و رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت آمریکا امضا شد.

این پیمان تولید موشک‌های میان‌برد اتمی و غیراتمی با برد بین ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر را منع کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.