همدان- معاون خدمات شهری شهرداری همدان از آغاز عملیات گلکاری پاییزه با انواع نشاء گل فصلی در فضای سبز شهری خبر داد.

کاشت بیش از یک میلیون بوته گل فصلی در سطح شهر همدان

وحید علی ضمیردرگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: کاشت گلهای فصلی ، نهال و توسعه فضای سبز در زیباسازی منظر شهری و ارتقای سطح سلامت روحی شهروندان تاثیر بسزایی دارد، گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی و بهبود سیمای بصری فضای شهری و با توجه به تغییر فصل، شهرداری اقدام به کاشت گلهای فصلی متناسب با فصل پاییز در بلوارها، میادین و پارکهای سطح شهر نموده است.

علی ضمیر با اشاره به آغاز طرح گلکاری پاییزه در شهر همدان که از اوایل مهرماه شروع و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد، بیان کرد: امسال نیز مانند سنوات گذشته، عملیات کاشت گلهای فصلی پاییز به تعداد بیش از ۱ میلیون بوته گل از انواع گونه های داوودی، کلم زینتی، بنفشه و ... که جزگونه های مقاوم به سرما و شرایط آب و هوایی شهر همدان هستند، در سطح شهر با اولویت میادین و بلوارهای اصلی شهر انجام می شود.

وی کاشت نهال و توسعه فضای سبز شهری را در کاهش آلودگی هوا موثر دانست و گفت: کاشت انواع درخت و درختچه های مقاوم و سازگار با هدف توسعه فضای سبز در معابر و پارک‌ها ، بازسازی و بازپیرایی فضاهای شهری ، وجین علف هرز، هرس درختان و آرایش درختچه های سطح شهر نیز در دست اقدام می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.