سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی کشور حدود پنج هزار نفر فرد مجهول الهویه در حوزه بهزیستی و زندان‌ها شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند که تعداد این افراد در خراسان رضوی ۱۳۲ نفر است.

۱۳۲ فرد مجهول الهویه در خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت درآمدند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رمزی در نشست خبری که در اداره کل بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بیمه از بدو تشکیل سه ماموریت عمده داشت که مهم‌ترین ماموریت، پوشش همگانی بیمه در آحاد جامعه است و ماموریت دوم ایجاد دسترسی عادلانه برای دسترسی بیمه سلامت، سومین ماموریت حفظ و ارتقاء و چهارمین حفاظت مالی از بیمه شدگان است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی بیان کرد: از نظر تاریخچه‌ای اولین سازمان بیمه‌ای کشور در مهرماه سال ۷۴ شکل گرفت ولی با ۱۶ سال خدمت براساس قانون پنجم ماده ۳۸، سازمان بیمه سلامت تشکیل شد.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که در سال‌های اخیر شکل گرفت، ایجاد پوشش بیمه همگانی در قالب بیمه سلامت بود که در سال‌های ۹۳ تا ۹۶ به وجود آمد و ۱۱ میلیون نفر بیمه شدند و در خراسان رضوی یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر دفترچه بیمه سلامت همگانی دریافت کردند.

رمزی گفت: از دیگر اقدامات انجام شده ایجاد پوشش بیمه اتباع خارجی است و این پوشش از سال ۹۴ انجام شده و ۱۸ هزار و ۲۵۵ نفر تحت پوشش ما هستند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی با بیان اینکه از دیگر اقداماتی که از ابتدای سال ۹۸ اتفاق افتاد بیمه مددجویان کمیته امداد بود، ادامه داد: در حال حاضر ۵۷ هزار و ۶۰۱ نفر تحت پوشش کمیته امداد، بیمه سلامت هستند.

وی بیمه افراد مجهول الهویه را از دیگر اقدامات بیمه سلامت برشمرد و افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی کشور حدود پنج هزار نفر از این افراد در حوزه بهزیستی و زندان‌ها شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند که تعداد این افراد در خراسان رضوی ۱۳۲ نفر است.

رمزی اضافه کرد: از سال ۹۴ تا ۹۷ نیز بیمه درمان اعتیاد به وجود آمد و با ۸۰ مرکز دولتی و خصوصی قرارداد منعقد و طرف قرارداد بودند، ۴ هزار نفر خدمت گرفتند و اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد هزینه شد.

سرپرست اداره‌ کل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: اقدام دیگر بیمه سلامت که در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی صورت گرفته برون سپاری خدمات بیمه‌گری و افزایش تعداد دفاتر پیشخوان و تحقق تعهد اشتغال‌زایی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ تعداد ۴۰ دفتر طرف قرارداد بوده‌اند و در سال ۹۴ به ۵۵ دفتر افزایش یافته و برای ۲۴۲ نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

۵۰ درصد جمعیت ایران تحت پوشش بیمه سلامت هستند

رمزی ضمن بیان اینکه پس از شکل‌گیری بیمه سلامت بالغ بر ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت ایران هستند، ادامه داد: برای ۸ تا ۱۰ میلیون نفر ایرانی که فاقد پوشش بیمه هستند و برایشان ساز و کاری دیده نشده، براساس اجرای قانون اجباری بیمه همگانی سلامت در کشور که از آبان ماه ۹۸ شکل گرفته، تدبیر شده است.

وی با اشاره به اینکه افراد می‌توانند از طریق آزمون از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند، مطرح کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار  و ۲۸۰  نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

سرپرست اداره‌ کل بیمه سلامت خراسان رضوی تشریح کرد: از اقدامات دیگر که پیشرفت و اهتمام در راستای دولت الکترونیک شکل گرفته اجرای پروژه نسخه‌نویسی الکترونیک است که از سال قبل آغاز شده و ادامه دارداز این طریق در طول سال حدود یک میلیارد تومان صرفه جویی داریم.

رمزی درخصوص اجرای چهار پروژه در راستای دولت الکترونیک تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری در ۴۱ بیمارستان دانشگاهی که سالانه بالغ بر یک میلیارد صرفه‌جویی در هزینه کاغذ دربر دارد، اجرای نسخه نویسی الکترونیک در ۱۳ شهرستان استان و اجرای پروژه استحقاق سنجی الکترونیک است.

وی در تشریح ادامه پروژه‌های دولت الکترونیک گفت: اجرای پروژه AEP که مربوط به ارزیابی میزان پذیرش و بستری غیرضروری است و اجرای نظام ارجاع الکترونیک که عمدتا در سطح یک در دانشگاه و روستاهای زیر بیست هزار نفر دارد انجام می‌شود.

سرپرست اداره‌ کل بیمه سلامت خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از اقدامات بسیار خوبی که انجام می‌شود بحث‌ پرداخت‌های ما است که در راستای ادامه طرح تحول نیاز به منابع دارد، اظهار کرد: در راستای تامین منابع بدهی‌های که داشتیم با تزریق هزار و ۶۲ میلیارد تومان توانستیم باقی مانده مطالبات موسسات در سال ۹۷ و ۹۸ را تسویه کنیم.

رمزی در رابطه با جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت تصریح کرد: صندوق کارکنان دولت با جمعیت ۳۷۹ هزار ۸۰ نفر، صندوق اقشار با جمعیت ۱۹۶ هزار و ۷۱۹ نفر، صندوق روستاییان و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با جمعیت یک میلیون و ۷۵۴ هزار نفر، صندوق بیمه ایرانیان با تعداد ۵۱۰ هزار نفر و صندوق بیمه سلامت همگانی با جمعیت ۸۰۲ هزار نفر و در مجموع ۳ میلیون و ۱۸۳ هزار نفر و ۴۹ درصد آمار استان خراسان رضوی زیر پوشش ما هستند.

وی در رابطه با آمار مراکز طرف قرارداد بیان کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۹۰۲ مطب و موسسه درمانی به تفکیک ۲ هزار و ۲۴۵ مطب، ۹۴۶ داروخانه، ۱۲۹ آزمایشگاه، ۱۸۰ درمانگاه، ۶۴ بیمارستان، ۱۸۶ مرکز فیزیوتراپی، ۱۴ مرکز اسکن و ایزوتوپ، ۳۲ شبکه بهداشت و درمان، ۳۱۳ مرکز بهداشت، ۱۱ مرکز جراحی و ۹۵ مرکز تصویربرداری در استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

سرپرست اداره‌ کل بیمه سلامت خراسان رضوی نسبت به بحث نسخه نویسی الکترونیک عنوان کرد: تا کنون هزار و ۱۸۵ مطب و موسسه درمانی به طور مستقل و غیر مستقل صورت حساب الکترونیک ارسال کرده‌اند و باید کمک کنیم تا مردم بدانند الکترونیک شدن به نفع آنها است.

رمزی با بیان اینکه در بحث کرونا سازمان بیمه بدون محدودیت در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی همکاری داشته، بیان کرد: متوسط هزینه‌ها در این زمینه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که پرداخت مبلغ ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آن را بیمه سلامت متعهد می‌شود و این مبلغ میانگین هزینه درمان بیماران است و هر بیمار بسته به نوع نیازی که دارد هزینه درمانش متفاوت است.

وی گفت: برنامه نسخه نویسی الکترونیک طی دو سال گذشته راه‌اندازی شده و بستر تمام خدمات الکترونیک در نظام سلامت پرونده الکترونیکی است و در حال حاضر بسیاری از استان‌ها و تمام داروخانه‌ها و پاراکلینیک‌ها از این برنامه استفاده می‌کنند.

گفتنی است؛ دوم مرداد ماه سال جاری، رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت اعلام کرد که افراد مشکوک به کرونا می‌توانند به مراکز ۱۶ ساعته کرونا مراجعه کند، در صورت تشخیص و درخواست پزشک، از او رایگان تست گرفته می‌شود.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.