عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: ساخت منزل مسکونی برای سیل زدگان روستای بهانگر داورزن هنوز شروع نشده است.

 سیل زدگان بهانگر داورزن همچنان در انتظار داشتن سرپناه /فرماندار به موضوع ورود جدی داشته باشد

بهروز محبی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: ساخت منزل مسکونی برای سیل زدگان روستای بهانگر داورزن هنوز شروع نشده است.

وی تصریح کرد: پس از سیل اوایل امسال و تخریب خانه ها، تعدادی از اهالی این روستا  در یک حسینیه و تعدادی هم در منزل اقوام خود زندگی می کنند.

محبی ادامه داد: بنیاد مسکن برای ساخت منزل اهالی این روستا که در سیل اوایل امسال دچار خسارت و تخریب شد قول تسریع داده است و در جلسه هفته گذشته با تابش ، رئیس بنیاد مسکن کشور نیز این مساعدت اعلام شد، از طرفی لوازم خانگی مورد نیاز اهالی این روستا به طور کامل خریداری و در انباری نگهداری می شوند تا به محض ساخت منزل در اختیار آنها قرار بگیرد.

نماینده سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و ششتمد در مجلس یازدهم افزود: یکی از عواملی که باعث تاخیر در ساخت واحدهای مسکونی در این منطقه شده است اختلافات منطقه ای مربوط به مردم این روستا در آزاد سازی زمین لازم برای ساخت منزل است زیرا مقررشده است محل روستا از مکان فعلی به محل دیگری جابه جا شود و در محل جدید واحدهای مسکونی برای افراد ساخته شود که این موضوع تا حدودی روند ساخت را کند کرده است.

محبی تصریح کرد: فرماندار منطقه و نیروهای بومی باید این مسئله را جدی تر دنبال  و به صورت جهادی این موضوع را برطرف کنند زیرا در حال حاضر برای ساخت این واحدهای مسکونی مسئله بودجه مطرح نیست بلکه مسائل مدیریتی و اختلافات اهالی منطقه با یکدیگر برای زمین های تعیین شده و روند  ازاد سازی آنها است زیرا محل جدید روستا در زمین های کشاورزی برخی از اهالی است که باید رضایت آنها گرفته شود.

وی در پاسخ به این موضوع که اهالی این روستا در فصل زمستان همچنان دارای واحد مسکونی نخواهند بود و ساخت این واحد ها تا سال آینده به  درازا خواهد کشید نیز گفت: مردم این روستا با رفع اختلافات ، نقش تاثیرگذاری در سرعت  بخشی به ساخت این واحد های مسکونی دارند، از این رو اگر این مسئله برطرف شود ساخت واحدهای مسکونی آنها زمان زیادی نخواهد برد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.