۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
کد خبر: 725389

در شرایطی که گزارش‌های مربوط به کشف واکسن کرونا تا حدودی سبب بهبود بازار کسب و کار در جهان شده، ‌گزارش‌ها از بالارفتن محبوبیت بیت‌کوین، جذاب‌ترین ارز دیجیتال جهان حکایت دارد.

بیت‌کوین رکورد زد

به گزارش قدس آنلاین، ‌بهای جهانی بیت کوین در این هفته دوباره با افزایش روبرو شد و به ۱۳ هزار دلار صعود کرده است.

در اواسط ژانویه (دی -بهمن) ۲۰۱۸ بهای جهانی بیت‌کوین برای اولین بار وارد کانال ۱۳ هزار دلاری شد. این ارز دیجیتالی محبوب توانست در سال ۲۰۱۹ میلادی در کانال ۱۳ هزار دلاری باقی بماند، اما در اوایل سال ۲۰۲۰ دوباره رو به کاهش نهاد و کم کم در کانال ۱۲ هزار دلاری آرام گرفت.

به گزارش بلومبرگ، ارزش بیت‌کوین برای اولین بار طی یک ماه گذشته از ۱۲ هزار دلار فراتر رفت.

این پول دیجیتال در هفته گذشته با افزایش ۲.۷ درصدی روبرو شده و به سطح ۱۲ هزار و ۵۲ دلاری رسید.

تحلیگران بر این باورند ورود بیت کوین به کانال ۱۲ هزار دلاری زمینه را برای افزایش بیشتر بهای آن فراهم می کند.

بهای بیت‌کوین از ماه مارس (اسفند ۹۸-فروردین۹۹) سال جاری میلادی با افزایش ۲۰۰ درصدی روبرو شده که این مساله سبب شده است هر روز به شمار طرفدارانش افزوده شود.

با شیوع بیماری مرگبار کرونا و رکود اقتصاد جهانی، به‌نظر می‌رسید تشدید نگرانی‌ها که سایر فعالیت‌های اقتصادی را به حال تعلیق درآورده بود، سبب بروز رکود در معاملات روزمره ارزهای دیجیتال شود، ولی بالعکس این نگرانی‌ها سبب شد بازار این ارزها هر روز داغ‌تر شود.

به گفته کارشناسان وجود ابهام در خصوص چشم‌انداز اقتصاد جهانی سبب شده است سرمایه‌گذاران بازار بیت کوین و طلا را به عنوان بازارهای قابل اطمینان انتخاب کنند.

جذابیت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال در نیمه نخست سال جاری میلادی تحت تاثیر شیوع کرونا، گوی سبقت را از فلزات گرانبها چون طلا، نقره و پلاتین ربوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.