مدیر مرکز نیکوکاری کار و تلاش کارگران مشهد گفت: این مرکز هم‌اینک به ۲۲ هزار کارگر نیازمند در این شهرستان خدمت می‌کند.

۲۲ هزار نفر تحت حمایت مرکز نیکوکاری کارگران مشهد هستند

به گزارش قدس آنلاین، هادی ابوی افزود: مرکز نیکوکاری کار و تلاش از فروردین ماه امسال با مجوز کمیته امداد امام خمینی (ره) و به منظور حمایت از کارگرانی که در پی شیوع کرونا آسیب دیده و بیکار شده‌اند راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: در اوایل کار این مرکز، ۳۵ هزار کارگر ثبت نام شده و مورد حمایت قرار گرفتند که با توجه به بازگشایی برخی کسب و کارها تعدادی از آنان به کار برگشتند.
مدیر مرکز نیکوکاری کار و تلاش کارگران مشهد گفت: اهدای ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی و هزار بسته لوازم تحریر و توزیع چهار هزار بسته لوازم تحریر با ۵۰ درصد تخفیف از جمله اقداماتی است که تاکنون توسط این مرکز انجام شده است.

وی افزود: سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، آستان قدس رضوی، ستاد مهدی یاوران و خیران هم در این اقدامات همکاری می‌کنند.
ابوی ادامه داد: در اقدامی مشترک با کمیته امداد به کارگرانی که نیازمند وام برای راه‌اندازی کسب و کار و تولید هستند و امکان کار در منزل را دارند نیز تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.  

وی گفت: در این راستا تاکنون ۱۰۰ کارگر مشهدی از این وام استفاده کرده‌اند.

مدیر مرکز نیکوکاری کار و تلاش کارگران مشهد افزود: پرداخت اجاره معوقه برخی کارگران، قرارداد با چند مرکز درمانی و دندانپزشکی برای مراجعه کارگران نیازمند و تهیه جهیزیه از دیگر اقداماتی است که برای کمک به کارگران انجام شده است.
۸۸۷ هزار و ۷۰۳ کارگر بیمه شده در ۸۲ هزار و ۲۸۱ کارگاه استان خراسان رضوی مشغول کار هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.