گیلان - مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۶ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله تحت پوشش غربالگری بینایی در استان قرار گرفتند.

۳۶ هزار کودک امسال در گیلان تحت غربالگری بینایی قرار گرفتند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان ، حسین نحوی‌نژاد ، با اشاره به اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در استان گیلان اظهار داشت: این برنامه از سال ۷۴ در سازمان بهزیستی اجرایی شد و همه ساله به‌صورت همزمان در سراسر کشور و گیلان اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان بهترین سن برای درمان تنبلی چشم را زیر ۵ سال عنوان کرد و ابراز داشت: در سال ۹۸ بیش از ۷۲ هزار کودک در سطح استان گیلان تحت غربالگری بینایی قرار گرفتند که هزار و ۷۰۰ کودک دارای اختلالات بینایی بودند.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۶ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله تحت پوشش غربالگری بینایی در استان قرار گرفتند افزود: هم‌اکنون کودکان متولد ۹۴، ۹۵ و ۹۶ می‌توانند با داشتن شناسنامه به پایگاه‌های غربالگری تحت نظارت بهزیستی استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه شرایط اپیدمی کووید ۱۹ در ابعاد مختلف، برنامه‌هایی مانند برنامه ملی پیشگیری از تنبلی چشم را نیز تحت تاثیر قرار داد گفت: درحال حاضر با توجه به شرایط فعلی و هشدارهای وزارت بهداشت مبنی بر احتمال اوج‌گیری شیوع کرونا و تداخل آن با آنفلوآنزا، تاریخ اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم از ۱۵ تیرماه اعلام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.