مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: حرکت به سمت آموزش های مجازی و تقاضا محوری از جمله اولویتهای این سازمان بوده و هست. همچنین پرهیز از آموزش های بی هدف و آموزش هایی که در حال حاضر زمینه شغلی برای آنها وجود ندارد از دیگر برنامه های بوده است که در این راستا استراتژی و سیاستهای سازمان نوشته شده است که به صورت جدی پیگیر آن هستیم.

پرهیز از آموزش های بی هدف از جمله اهداف سازمان فنی و حرفه ای خراسان است

قدس آنلاین – تکتم بهاردوست :افشین رحیمی گل خندان در توضیح برنامه ها و عملکرد این سازمان بیان کرد: ما در مشهد ۷ مرکز دولتی داریم که هر کدام از این ها هرکدام از ۸ کارگاه تا ۲۰ کارگاه دایر و مشغول را در خود دارند که آموزش در این مراکزبرای همگان رایگان است.

وی ادامه داد: بر اساس ضرورت در جاهای مختلف شهر از جمله ۶۳ پایگاه در حاشیه شهر، ۵۵ دانشگاه، ۸ زندان، پادگان، ۱۱ کمپ ماده ۱۵ و ۱۶ و در ۱۹۸ روستا در استان حضور داریم و به علاقه مندان به رشته های مختلف آموزش میدهیم.

رحیمی افزود: از ابتدای امسال ۷ میلیارد کمک تسهیلاتی از محل اعتبارات کمیته امداد امام خمینی در قالب یک تفاهم نامه چهار جانبه برای کار آموخته ها گرفته ایم که کسانی که در حاشیه مشهد یا نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و...آموزش مهارتی دیده اند بتوانند از محل این تسهیلات برای اشتغالشان استفاده کنند. علاوه براین در حال حاضر ۹۰۰ آموزشگاه فعال خصوصی در استان خراسان رضوی داریم که در قبال شهریه آموزش هایی را ارائه می دهند.

افشین رحیمی بیان کرد: سالانه بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ هزار نفر زیر نظر اساتید رشته های مختلف در مراکز فنی و حرفه ای دولتی و آزاد ما آموزش می بینند. که البته این رقم در سالهای مختلف متفاوت بوده است. که طبق آمار ده ساله نسبت حضور خانمها نسبت به آقایان در این مراکز ۵۰ به ۴۵ درصد بوده است.

وی در خصوص اقدامات سازمان فنی و حرفه ای خراسان رضوی از ابتدای امسال گفت: هر چند که از ابتدای امسال اکثر مراکز دولتی فنی و حرفه ای هم به مانند دیگر مراکز به علت شیوع بیماری کرونا تعطیل بوده اند با این همه اما این به معنای تعطیلی آموزشی دراین مراکز نبوده است و افراد به صورت آنلاین و مجازی آموزش هایی را دریافت می کردند ولی به هر شکل از آن جایی که در آن تایم اتمام بیماری مشخص نبود سازمان فنی و حرفه ای خراسان رضوی با استفاده از مسئولیت های اجتماعی اش و با وجود تعطیلی مراکز آموزشی اش با در اختیار گرفتن کارگاه ها و افراد داوطلب حدود ۵۰۰ هزار ماسک بیمارستانی تولید کرد. در واقع آموزش ها در زمان بیکاری و تعطیلی هم همچنان ادامه داشت

وی در پاسخ به این سئوال که چند درصد از افراد تحت آموزش های فنی و حرفه ای وارد بازار کارمی شوند افزود: طبق آخرین رصد دوستان ما در سازمان فنی و حرفه ای حدود ۴۷ درصد از افرادی که تحت تعلیم و آموزش بوده اند توانسته اند وارد بازار کار شوند ولی در پاسخ به این سئوال که چرا ۴۳ درصد باقی مانده نتوانسته اند از بازار کاراستفاده کنند باید بگویم که دلیلش این است که بخشی از مخاطبین ما دانش آموزان، دانشجویان و زندانیان هستند که این خود باعث کاهش این آمار می شود.

رحیمی درخصوص مهمترین و شاخص ترین اهداف سازمان فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: حرکت به سمت آموزش های مجازی و تقاضا محوری از جمله اولویتهای این سازمان بوده است و دیگری پرهیز از آموزش های بی هدف و آموزش هایی که در حال حاضر زمینه شغلی برای آنها وجود ندارد از دیگر برنامه های بوده است که در این راستا استراتژی و سیاستهای سازمان نوشته شده است که به صورت جدی پیگیر آن هستیم.

وی افزود:  بجز این موارد باید از تخصصی کردن آموزش ها یاد کنم که امسال در ۶ ماه اول ۸ مرکز تخصصی در استان آماده افتتاح است مانند افتتاح مرکز آموزش تخصصی نان که تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد که با همراهی صاحبان مشاغل و کار انجام میشود. در کنار ما صنایع پخت مشهد، اتحادیه نان و...قرار دارند که دغدغه همه ما نوع اداره این مرکز است تا حضور این افراد بتواند مشکلات برخی مشاغل از جمله نان را مرتفع کند. اگر ما برای اولین بار مرکز نو آوری طلا و جواهر ایران را افتتاح می کنیم در کنار ما معاونت علمی و کانون طلا و جواهر قرار دارند. و چند مرکز تخصصی دیگر. به هر شکل هدف ما این است که به سمت تخصصی کردن مراکزمان هستم و در کنار هر رشته از حضور صاحب آن شغل هم استفاده کنیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.