کارشناس مسائل سیاسی گفت: در واقع دولت‌های رادیکالی که در منطقه وجود دارند مانند دولت عربستان و همپیمانانش و دولت ترامپ در آمریکا و دولت نتانیاهو در اسرائیل مجموعاً یک مثلث افراط گرایی را تشکیل داده‌اند که به ضد سایر کشورهای اسلامی و مردم آزادی خواه جهان عمل می‌کنند.

اضطراب کشورهای عربی از شکست ترامپ در انتخابات

ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در گفت و گو با قدس آنلاین در خصوص تلاش سعودی ها برای رای آوری آقای ترامپ گفت: نه تنها سعودی‌ها بلکه بسیاری از کشورهای منطقه در تمام سال های گذشته به شدت تلاش کرده اند تا به نوعی سرنوشت خود را با دولت آقای ترامپ گره بزنند،  با اینکه آقای ترامپ روی خوشی به آنها نشان نداده و به صراحت آنها و سعودی‌ها را گاو شیرده و منبع دلاری و مالی آمریکا خوانده اما این کشورها دائما تلاش می کنند تا به انحای مختلف خود را به آمریکا نزدیک‌تر کرده، خود را به آمریکا بچسبانند شاید منافع و حکومت آنها در منطقه و در کشورشان تثبیت شود. 

وی در این باره خاطر نشان کرد: به هر حال پر واضح است که تلاش برای نزدیکی هر چه بیشتر به آمریکا یکی از مهمترین اشتباهات استراتژیک سعودی‌ها و کشورهای عربی منطقه به شمار می‌رود چرا که آمریکایی‌ها فقط به دنبال حفظ و تأمین منافع خود در منطقه هستند نه سایر کشورها. 

وی در این باره تصریح کرد :سعودی‌ها و کشورهای عربی منطقه که در چهار سال گذشته مطیع تام و بی چون و چرای خواسته‌های آقای ترامپ بودند تصور می‌کنند که اگر فردای پایان انتخابات آمریکا کسی دیگری در کاخ سفید بنشیند  تمام آرزوها و اهداف سیاسی آنها بر هم می‌خورد لذا برای روی کار آمدن مجدد آقای ترامپ بسیار تلاش می‌کنند. 

ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل خاطر نشان کرد : در واقع دولت های رادیکالی که در منطقه وجود دارند مانند دولت عربستان و همپیمانانش و دولت ترامپ در آمریکا و دولت نتانیاهو در اسرائیل مجموعاً یک مثلث افراط گرایی را تشکیل داده‌اند که به ضد سایر کشورهای اسلامی و مردم آزادی‌خواه جهان عمل می‌کنند. الان اگر اگر آقای ترامپ برنده رقابت ریاست جمهوری آمریکا نشود ممکن است این مثلث تا حدودی از هم  فرو بپاشد و کشورهای عربی که تا کنون بله قربان گوی آقای ترامپ بوده‌اند دچار مشکلات عدیده ای شوند که فکر کردن به این مشکلات خواب را بر آنها حرام کرده است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد : قطعا اگر آقای ترامپ به عنوان رئیس جمهور آتی آمریکا انتخاب نشود این کشورها به خوبی می‌دانند که در سیاست خارجی خود دچار مشکلات زیادی می‌شود و وضعیت نابسامانی را در منطقه در پیش رو خواهند داشت چرا که در چهار سال و چند سال گذشته‌ فجایای بسیاری را به مردم مسلمان منطقه تحمیل کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.