عضو شورای شهر تهران نسبت به وضعیت موزه‌های تحت مالکیت شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: علی‌رغم حمایتهای شهرداری بسیاری از این موزه‌ها حتی به میزان روزهای سال نیز بازدیدکنند ندارد.

بعضی موزه‌های تهران روزی یک بازدیدکننده هم ندارند!

به گزارش قدس آنلاین، احمد مسجدجامعی در جریان دویست و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: شهرستان ری ظرفیت‌های بسیاری را دارد و می‌تواند به عنوان موزه میراث صنعتی ایران معرفی شود.

وی تصریح کرد: چندی پیش نیز موزه صنعت با حمایت شهرداری تهران فعالیت خود را آغاز کرد و این در حالی است که در تهران بیش از ۵۰ موزه داریم که در بسیاری از آنها شهرداری کمکهایی را در قالب تأمین زمین اهدایی و ... داشته است به طوری که برخی از این موزه‌ها به میزان روزهای سال بازدید ندارد و انتظار می‌رود شهرداری گزارشی را از آخرین وضعیت موزه‌های تحت مالکیت خود به شورای شهر ارائه کند. همچنین در تعریف جدیدی که برای شهرستان ری تهیه شده رویکرد گردشگری و زیارتی برای این شهرستان است و با شاخص‌هایی که شهرستان ری دارد می‌تواند به عنوان موزه صنعتی کشور کامل شود.

مسجدجامعی با انتقاد مجدد از اینکه بسیاری از موزه‌هایی که در تهران در مالکیت شهرداری قرار دارد  عوایدی را در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصاد برای شهرداری ندارد، گفت: این در حالی است که شهرداری حتی بودجه سنواتی برای این موزه‌ها پیش‌بینی کرده است.

وی در پایان با اشاره به وضعیت نامناسب موزه‌ها در تهران گفت: باید اساسنامه‌ای در این زمینه برای خانه‌های موزه تهیه و تدوین شود.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.