مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در ۷ ماهه اول امسال بیش از ۶۵ هزار مورد بازرسی توسط اکیپ های دامپزشکی استان از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی صورت گرفته است که هزار مورد آن منجر به تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی شده است.

معرفی هزار واحد  متخلف عرضه فرآورده های خام دامی خراسان رضوی  به مراجع قضایی

دکتر احمد شریعتی در گفت و گو با خبرنگار ما در بردسکن گفت:  دراین راستا بیش از ۳۲۰ تن انواع فرآورده های خام دامی فاسد و تاریخ گذشته ضبط و  معدوم شد. 

وی تعداد داروخانه های دامپزشکی استان را ۱۳۰ داروخانه اعلام کرد و گفت:  علی رغم اینکه در شرایط سخت اقتصادی و تحریم ها قرار داریم ولی در تامین داروها مشکلی نداریم و دراین حوزه نظارت ها به جد صورت می گیرد. 

وی با اشاره به بحث کرونا در استان  گفت: ماموریت های حوزه دامپزشکی در استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تعطیل نشده است و در این راستا دامپزشکی استان  بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را در بین دستگاههای اجرایی استان داشته است به نوعی فقط در حوزه ستادی بیش از ۱۵ نفر از همکاران این اداره کل مبتلا به کرونا شدند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی تعداد پست های قرنطینه دامی استانی و مرزی را ۷ مورد اعلام کرد و گفت: پست قرنطینه دامی درونه در بردسکن  مورد موافقت قرار گرفته است ولی به لحاظ تامین نیرو و تجهیزات با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی به افزایش صادرات فراورده های خام دامی از جمله گوشت ، مرغ، تخم مرغ، پشم، روده، پر طی ۷ ماهه گذشته  نسبت به مدت مشابه سال قبل  اشاره کرد  و گفت: این فراورده های خام دامی به ۲۶  کشور جهان صادر می شود.

دکتر شریعتی به وضعیت کشتارگاههای دام و طیور دراستان اشاره کرد و گفت: در خراسان رضوی ۳۲ کشتارگاه دام سنتی و صنعتی وجود دارد که  تنها ۴ کشتارگاه آن صنعتی است که سالانه دراین تعداد کشتارگاه دو میلیون راس دام سبک و سنگین ذبح می شود و ۱۵ کشتارگاه طیور فعال وجود دارد که  بیش از ۶۰ میلیون قطعه طیور درآنها  کشتار می شود. 

وی با توجه به موقعیت شهرستان بردسکن و تعداد قصابی های این شهرستان احداث یک کشتارگاه منطقه ای صنعتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: پیشنهاد این اداره کل بر احداث یک کشتارگاه منطقه ای برای ۳ شهرستان کاشمر ، خلیل آباد و بردسکن است که در  یکی از  این ۳ منطقه  زده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.