فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از افزایش ۱۰۰ درصدی دستگیری افراد مرتبط با جرائم حوزه میراث فرهنگی طی امسال خبر داد.

افزایش ۱۰۰ درصدی دستگیری مجرمان مرتبط با میراث فرهنگی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمدعلی مدیر افزود: در این راستا از ابتدای امسال تا کنون ۸۸ نفر در استان در ارتباط با جرایم حوزه میراث فرهنگی دستگیر شده‌اند که این آمار در مدت مشابه پارسال ۴۴ نفر بوده است.

وی با بیان این که ۶۴ درصد دستگیرشدگان بومی و ۳۶ درصد غیربومی بوده‌اند ادامه داد: موارد دستگیری شامل حفاری، تخریب، تجاوز به حریم، سرقت، ساخت ‌و ساز، خرید و فروش، مرمت غیرمجاز، تسطیح، تغییر کاربری، تصرف عدوانی، طرح‌های عمرانی و اکتشافی و خرید و فروش فلزیاب بوده که در مجموع ۲۸ درصد افزایش داشته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: جرایم در حوزه آثار ثبت ‌شده در فهرست آثار ملی ۱۴درصد و در حوزه آثار غیر ثبتی ۲۴درصد افزایش ‌یافته است.

مدیر با بیان این‌که سرکشی از آثار و ابنیه تاریخی به چند روش انجام می‌شود افزود: بازدیدها از طریق مراقبان، تلفیقی با نیروهای انتظامی و اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی انجام می‌شود که بازدیدهای تلفیقی با نیروی انتظامی امسال ۱۴۰ درصد افزایش ‌یافته است.

وی ادامه داد: امسال کشفیات آثار تاریخی اصل ۲۴ درصد کاهش و آثار تاریخی بدل ۶۲۰ درصد افزایش ‌یافته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی مراتب را به اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های استان یا پلیس ۱۱۰ یا ستاد فرماندهی یگان حفاظت استان به شماره ۰۵۱۳۲۲۲۲۸۱ اطلاع دهند.

هم اکنون بیش از هزار و ۷۰۰ اثر، بنا و تپه تاریخی، فرهنگی و معنوی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.