معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با حل مشکل حمل و نقل روغن مربوط به سهمیه واحدهای تولیدی استان از بنادر کشور و توزیع یک محموله جدید از روغن، سهمیه مورد نیاز این محصول برای بخش صنعت و بخش صنف به ویژه قنادان تامین می‌شود.

تامین نیاز روغن بخش‌های صنفی و صنعتی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان در پی اعتراض صنف قنادان به کمبود روغن در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی اظهار کرد: مشکل حمل سهمیه روغن کارخانجات در نشستی در استانداری با حضور متولیان مربوطه و صاحبان واحدها بررسی شده و این مشکل در کمترین زمان ممکن برطرف می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر صنف قنادی با مشکل زیادی در تامین روغن خود مواجه هستند که این نیاز از طریق توزیع سهمیه جدیدی از روغن که توسط یکی از شرکت‌ها تامین شده، محقق خواهد شد.

در ادامه علی غفوری‌مقدم، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، گفت: جمعی از قنادان مشهدی طی امروز اعتراض خود مبنی بر کمبود روغن و آرد را به این سازمان و استانداری اعلام کردند.

وی ادامه داد: تاکنون روغن صنف قنادان تامین نشده و از ۱۲ مهرماه نیز چندین مرتبه مکاتبه با مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و رییس ستاد تنظیم بازار کشور برای تامین روغن انجام شده اما نتیجه‌ای در پی نداشته است.  اگر روغن مورد نیاز صنف قنادی تامین نشود، نتایج خوبی برای این صنف در پی نخواهد داشت.

در بخش دیگری از این نشست حمیدرضا رجوعی، رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد: تاکنون طی دو مرحله از سوی ستاد تنظیم بازار کشور روغن برای سه بخش خانوار، صنف و صنعت استان اختصاص یافته اما به طور کامل تامین نشده است.

وی بیان کرد: تاکنون 2400 تن روغن طرح تنظیم بازار مربوط به سهمیه ماه‌های محرم و صفر به خراسان رضوی اختصاص یافته که از این میزان ۵۰۰ تن سهمیه شهرستان‌ها جذب شده و حواله بخش قابل توجهی از روغن سهمیه کارخانجات نیز صادر شده است.

رجوعی اضافه کرد: در مجموع ۸۰۰ تن سهمیه روغن متعلق به واحدهای تولیدی خراسان رضوی با وجود پیگیری‌های متعدد، تامین نشده که مشکل عمده آن‌ها حمل از بنادر به استان است. یکی از شرکت‌های تولیدی تقاضای تامین ۵۰ تن روغن متعلق به خانوار و ۳۰ تن روغن متعلق به بخش‌های صنف و صنعت برای خراسان رضوی داشته اما نرخ این محصول با نرخ مصوب روغن تفاوت قابل توجهی دارد.

در ادامه حمیدرضا نوری، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: از روغن طرح تنظیم بازار متعلق به استان، ۳۰ هزار تن سهمیه خانوار و ۲۰ هزار تن سهمیه صنف و صنعت است که حواله آن‌ها صادر شده، واحدهای تولیدی هزینه آن را واریز کرده و بخش خانوار نیز پول آن را پرداخت کرده‌اند اما حمل آن از بنادر عباس و امام خمینی (ره) به استان دچار مشکل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با این حال از ۲۸ مهرماه تاکنون ۳۰ هزار تن سهمیه روغن بخش خانوار و ۱۵ هزار تن سهمیه روغن بخش صنف و صنعت استان از گمرک بنادر خارج شده است. براساس قراردادی که واحدهای تولیدی با شرکت بازرگانی دولتی ایران منعقد می‌کنند، حمل روغن بر عهده خود واحد تولیدی است، در حال حاضر نیز ۵۰ درصد سهمیه روغن استان از گمرک بنادر خارج و به استان حمل شده و باقی آن نیز باید توسط واحدهای تولیدی به استان حمل شود.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نوری در خصوص اعتراض قنادان مشهدی نسبت به کمبود آرد تصریح کرد: در فصل خرید گندم امسال ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن خرید توافقی گندم توسط واحدهای تولیدی استان خرید توافقی شده و ۱۰ هزار و ۹۵ تن آرد سهم بخش‌های صنف و صنعت در سامانه فروش برای ۲۱ واحد تولیدی استان قرار گرفته اما خود واحدها نسبت به خرید آن اقدام نمی‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.