معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فعالیت‌های این سازمان با محوریت آموزش همگانی در زمینه مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد.

آموزش همگانی در موج سوم کرونا؛ مأموریت تازه سازمان فرهنگی هنری/ «همیاران سلامت» به سطح شهر می‌آیند

به گزارش قدس آنلاین، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فعالیت‌های این سازمان با محوریت آموزش همگانی در زمینه مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد و گفت: مقام معظم رهبری در روز شنبه جلسه ویژه‌ای با حضور اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل دادند که نخستین جلسه حضوری ایشان در این سطح پس از مدت‌ها بود و نشان از اهمیت موضوع کرونا دارد. رهبر انقلاب در این دیدار بر چند کلیدواژه تاکید داشتند که باید درباره آنها کارهای ویژه‌ای انجام داد. بخشی از این موضوعات، محله محوری، آموزش همگانی و اقناع افکار عمومی بود و ایشان تاکید داشتند که همه دستگاه‌ها باید در این حوزه کمک کنند و بحث مواسات و کمک مؤمنانه نیز باید ادامه پیدا کند.

وی افزود: در روز یکشنبه جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران با حضور دکتر زالی رییس این ستاد تشکیل شد که تعدادی از مسئولان شهری تهران نیز در این نشست حضور داشتند و طراحی مدل جدیدتر و کامل‌تری برای دور تازه شیوع ویروس کرونا که همه‌گیری وسیع‌تری دارد و مردم را درگیر کرده است، بحث و بررسی شد. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان یکی از اعضای این ستاد وظایفی را بر عهده گرفته و کارش را آغاز کرده است.

فاطمیان‌پور با بیان اینکه مجموعه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در حوزه سلامت و آموزش عمومی در چند بخش طراحی شده، عنوان کرد: «همیار سلامت» یکی از این برنامه‌هاست که در آن با محوریت بسیج سازمان فرهنگی هنری، در حوزه اطلاع‌رسانی، ثبت نام و ساماندهی نیروهای مردمی در قالب کانون‌های جهادی و فعالیت این نیروها در زمینه توزیع ماسک، تذکر به شهروندان و کمک به پرستاران در بیمارستان‌های ویژه کرونا پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: راه‌اندازی ستاد محله‌ای کرونا یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری خواهد بود. در این حوزه کارهای متنوعی قابل اجراست که به عنوان مثال می‌توان به کمک در خرید روزانه بیماران و سالمندان به منظور جلوگیری از رفت و آمد این افراد در مکان‌های پرخطر و کمک به آشنایی ساکنان آپارتمان‌ها با ضوابط دوره جدید شیوع کرونا اشاره کرد.

وی اضافه کرد: بخش دیگر فعالیت‌ها، همراه کردن کودکان و نوجوانان در پویش همیار سلامت است که همان طور که در زمینه همیار پلیس این اتفاق به خوبی افتاده، در زمینه سلامت هم کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۵ سال می‌توانند توسط سایت فرهنگ‌سرای مجازی به پویش بپیوندند.

فاطمیان‌پور تصریح کرد: همچنین سعی داریم با همکاری آموزش و پرورش از ظرفیت سامانه شاد هم استفاده کنیم تا دانش‌آموزان هم خودشان آموزش ببینند و هم به دیگر اعضای خانواده‌شان تذکرات لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را بدهند. همچنین پویش‌های فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی در زمینه کرونا فعال خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با اشاره به برنامه «قدردانیم» گفت: در این برنامه مردم هدایای دست‌ساز شامل نامه، نقاشی و... را آماده می‌کنند و این هدایا به دست پرستاران و کادر درمان بیمارستان‌ها می‌رسد که در این فضای سخت مشغول کار هستند و برخی از آنها مدت‌هاست خانواده‌هایشان را ندیده‌اند. هدف از این برنامه، رساندن قدردانی و حمایت مردم به کادر درمان است.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین کار سازمان فرهنگی هنری در موضوع کرونا، آموزش همگانی و اقناع افکار عمومی است که با توجه به ظرفیت‌های گسترده این سازمان، در جلسه ستاد کرونای تهران این موضوع به سازمان فرهنگی هنری محول شد. قرارگاهی در این حوزه ایجاد شد که مدیران فرهنگی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در این قرارگاه حضور دارند و موارد مورد نیاز که باید به گوش مردم برسد، به ما منتقل می‌کنند. این موضوعات به سرعت تبدیل به تولیدات رسانه‌ای می‌شود و به شکل گسترده در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

فاطمیان‌پور همچنین بر ادامه فعالیت کارگاه‌های تولید ماسک تاکید کرد و گفت: مراکز سازمان فرهنگی هنری از روز اول شیوع کرونا مشغول به کار در این زمینه هستند و این مجموعه‌ها به کار خود ادامه می‌دهند و تولید ماسک توسط نیروهای داوطلب برای اهدا به کادر درمان همچنان در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.