دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: تحقق پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا وارز با توجه به ماهیت چند وجهی آن بدون همراهی رسانه های دیداری، شنیداری و آنلاین دچار خدشه خواهد شد.

نقش رسانه های آنلاین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز

رسول فرزادفر  دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت:رسانه‌های گروهی در شکل‌دهی و جهت‌دهی باورها، نگرش و افکار جامعه و همچنین ساخت بستری مناسب نقش انکارناپذیری دارند. رسانه‌ها می‌توانند با به‌کارگیری نیروهای متخصص و متعهد از جایگاه رسانه‌ای به‌منظور اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و هدایت فرهنگ عمومی، افزایش مشارکت اجتماعی و همچنین آموزش افراد جامعه استفاده کنند و این مهم با همکاری همه‌جانبة جامعة رسانه‌ای و مسئولین در جایگاه های مختلف صورت می‌پذیرد.

پیشگیری و مقابله با پدیده شوم قاچاق بعنوان یک بحران اقتصادی نیازمند عزم همگانی است و بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه موثر با آن امکان کنترل و نابودی آن وجود ندارد و بر همین اساس وظیفه خبرگزاری ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی  و ایجاد پویش های اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسوولیت پذیری جمعی در برابر این پدیده شوم، بسیار با اهمیت می باشد.

اطلاع رسانی شفاف و دقیق در این زمینه پشتوانه اعتماد عمومی است و رسانه ها باید با انعکاس اخبار صحیح آگاهی مردم را نسبت به پیشگیری از آن افزایش دهند.

توسعه ی اینترنت و شکل گیری رسانه های اجتماعی آنلاین، زیرساخت مناسبی برای تسریع و تسهیل در دسترسی به اخبار و رویدادها برای مخاطبین و گسترش فضای عمومی و افزایش مخاطبین بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی آنان را برای رسانه ها فراهم نموده است. بگونه ای که امروزه با ایجاد زیرساخت های ارتباطی و گسترش محبوبیت و استفاده از رسانه های اجتماعی و بهره گیری از آن، در راستای نیل به اهدافی مانند بازاریابی، تبلیغات، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، فرهنگ سازی، افزایش مشارکت اجتماعی، آموزش و غیره استفاده می نمایند و این موضوع فرصتی گرانبها برای دسترسی به اهداف تعیین شده در جهت افزایش آگاهی عمومی و پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز می باشد.

لذا ضمن تبریک هشتمین سالگرد تاسیس قدس آنلاین، آرزومندیم پیرو منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب و در راستای تحقق شعار جهش تولید بتوانیم همچون گذشته در راستای این هدف متعالی گامی ارزشمند برداریم.

تحقق پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا وارز با توجه به ماهیت چند وجهی آن بدون همراهی رسانه های دیداری، شنیداری و آنلاین دچار خدشه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.