مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت: قدس آنلاین طی این مدت توانسته است به لحظه و آنلاین تاثیر زیادی در اطلاع یابی، اطلاع رسانی، آگاهی دهی و اقناع افکار عمومی داشته باشد و رسانه ای به‌هنگام باشد و به ابزاری برای نظارت همگانی تبدیل شود.

رسانه های آنلاین ابزاری برای نظارت همگانی

ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت: چند دهه پیش روزنامه ها، رادیو و تلویزیون مهم ترین رسانه های زمان خود به شمار می آمدند و فضای رسانه ای رقابتی نبود، برای چندین دهه این رسانه ها در فضای عمومی کشورها قدرتمند نمایی کردند و تاثیر بسیار زیادی بر افکار عمومی گذاشتند، اما با ورود اینترنت شرایط برای رسانه های مکتوب و حتی رادیو و شبکه های تلویزیونی تغییر کرد، رفته رفته روزنامه ها رو به افول گذاشتند و بخش زیادی از مخاطبان روزنامه های به سمت به سمت سایت های و رسانه های آنلاین پیش رفتند چرا که دیگر لازم نبود برای دریافت یک خبر تا روز بعد منتظر باشند و در هر لحظه که اراده می کردند، می توانستند خبر مورد نظر را مشاهده کنند.
علاوه بر این رسانه های آنلاین وابسته به زمان و مکان نیز نبود و افراد در هر زمانی و مکانی می توانستند به منابع خبری و رسانه های مورد نظر دسترسی داشته باشند.
موسسه فرهنگی قدس که چند دهه روزنامه قدس را منتشر می کرد، از چندین سال قبل همگام با توسعه فضای مجازی، رسانه قدس‌آنلاین را  راه اندازی کرد تا علاوه بر رسانه مکتوب روزنامه، مخاطبان را در به صورت آنلاین نیز همراه داشته باشد.
قدس آنلاین طی این مدت توانسته است به لحظه و آنلاین تاثیر زیادی در اطلاع یابی، اطلاع رسانی، آگاهی دهی و اقناع افکار عمومی داشته باشد و رسانه ای به‌هنگام  باشد و به ابزاری برای نظارت همگانی تبدیل شود.
قدس آنلاین نقش بسزائی درحفظ و حراست از میراث فرهنگی داشته و در توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی خراسان رضوی کمک کننده بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.