باراک اوباما بابت رفتار ترامپ با "دیکتاتورها" از جمله رهبری کره شمالی وی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: آنها می‌خواهند ترامپ پیروز شود چون او همه چیز به آنها می‌دهد.

اوباما: دیکتاتورها خواهان پیروزی ترامپ هستند

قدس آنلاین: اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در جریان سخنرانی حمایتی از جو بایدن، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت: فکر می‌کنید ترامپ جلوی دیکتاتورها می‌ایستد؟!

این اظهارات از سوی اوباما یک روز پس از آن مطرح شد که ترامپ گفت، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی، ولادیمیر پوتین و شی جینپینگ، روسای جمهوری روسیه و چین و ۴۰ تن دیگر افرادی با هوش و ذکاوت هستند و تاکید کرد که بایدن قادر نیست با آنها کنار بیاید.

ترامپ همچنین مدعی شد که آنها با بایدن هیچ توافقی نمی‌کنند و یکی از آنها هم حتی به او گفته که آنها امیدوارند خودش پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود چون آنها نمی‌خواهند با کسی که همیشه در خواب است توافق کنند!

اوباما گفت که بر این باور است که ترامپ درست می‌گوید و ادامه داد: ما این را می‌دانیم چون شما در چهار سال گذشته به آنها هر چیزی را که خواستند، داده‌اید و البته آنها می‌خواهند شما پیروز شوید!

اوباما به ترامپ تاکید کرد تا فکر کند ببیند چرا آنها باید او را بر بایدن ترجیح دهند و افزود: آنها چه درباره شما فکر می‌کنند؟ چرا برخی از بزرگترین دشمنان ما می‌خواهند شما در راس کار در آمریکا باقی بمانید؟

رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین تاکید کرد که بایدن اما به دیکتاتورها محل نمی‌گذارد و افزود: "جو وضعیت بهتر ما در سراسر جهان را بازیابی خواهد کرد زیرا او می‌داند قدرت واقعی ما ناشی از الگویی است که جهان می‌خواهد از آن پیروی کند - کشوری که در کنار دموکراسی است، نه دیکتاتورها. کشوری که بتواند دیگران را برای غلبه بر تهدیدهایی چون تغییرات آب و هوایی و تروریسم، فقر و بیماری تشویق و بسیج کند."

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.