دفتر سیاستگذاری علوم و فناوری کاخ سفید، "خاتمه دادن به پاندمی کووید-۱۹" را در فهرست دستاوردهای بزرگ دور اول ریاست جمهوری ترامپ قرار داد. ا

ادعای عجیب کاخ سفید: پایان کرونا دستاورد بزرگ ترامپ بوده است!

به گزارش قدس آنلاین  این در حالیست که آمار مبتلایان به کرونا در سراسر ایالات متحده به شدت افزایش یافته و ظرفیت اکثر بیمارستان‌های آن تکمیل است.

 به نوشته نشریه فوربس، براساس اطلاعیه و گزارشی که روز سه‌شنبه دفتر علوم کاخ سفید تحت عنوان «دستاوردهای علوم و فناوری در دور اول» منتشر کرد، خاتمه دادن به پاندمی کرونا در صدر دستاوردهای دولت ترامپ لیست شده است.

ایالات متحده روز جمعه بیش از ۸۳ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا داشت که بالاترین آمار ثبت‌شده در یک روز در آمریکا به شمار می‌رود و طی هفت روز گذشته، میانگین روزانه ۷۱ هزار و ۹۲ مورد ابتلای جدید دیده شده است. این آمار نسبت به میانگین روزانه دو هفته قبل حدود ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

موارد بستری بیماران و مرگ‌ ناشی از ابتلا به کووید هم در اکثر ایالت‌های آمریکا رو به افزایش است و ظرف هفت روز گذشته بیش از ۸۰۰ آمریکایی روزانه جانشان را از دست داده‌اند.

با این وجود، دفتر سیاستگذاری علوم و فناوری کاخ سفید در این گزارش تاکید کرد که دولت ترامپ "اقدامات بیشماری برای درک و شکست این بیماری با بکارگیری دانشمندان در حوزه‌های آکادمیک، صنعت و دولت انجام داده است."   

در این گزارش آمده است که رئیس‌جمهوری آمریکا "جایگاه آمریکا را به عنوان پیشرفته‌ترین کشور به لحاظ علمی محکم‌تر کرده و این ۵۶ صفحه سند، تنها کوشه‌ای از دستاوردهای بیشمار چهار سال حضور ترامپ در ریاست جمهوری است."   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.