شهردار مشهد گفت: تاکنون همکاری خوبی میان شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی این کلانشهر در حوزه سلامت به ویژه در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا وجود داشته و همچنان آماده همکاری و حمایت از این دانشگاه هستیم.

مدیریت شهری از حوزه سلامت حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا کلائی امروز در نشست مشترک با نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مدیریت بیماری کرونا در خراسان رضوی افزود: حضور اورژانس در ایستگاه های آتش نشانی بسیار ضروری است لذا آمادگی برای در اختیار گذاشتن فضا جهت استقرار اورژانس در این ایستگاه‌ها را داریم.
وی ادامه داد: همچنین استقرار ایستگاه آتش نشانی در تعدادی از بیمارستان های مهم مرکز شهر نیز ضروری است و  خواستار همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای در اختیار گذاشتن فضای مورد نیاز جهت عملیاتی شدن این مهم هستیم.
شهردار مشهد با اشاره به درخواست دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای در اختیار گذاشتن زمین جهت احداث مراکز جامع سلامت و پایگاه اورژانس گفت: شهرداری با حمایت شورای شهر آمادگی کامل برای دراختیار گذاشتن زمین جهت احداث این مراکز در چارچوب تفاهم دو طرفه را دارد و از این اقدام حمایت می‌کند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: موضوع سلامت و بهداشت شهروندان برای مدیریت شهری از اهمیت ویژه برخوردار است و در همین راستا شورای شهر از حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی حمایت داشته و دارد.
محمدرضا حیدری افزود: در شورای شهر از احداث مراکز جامع سلامت و پایگاه های اورژانس حمایت می‌کنیم اما برای اینکه موضوع در چارچوب قانون باشد، باید برنامه و روند مشخصی تعریف شود، در مجموع شورای شهر و شهرداری مشهد مانند همیشه آماده همکاری و حمایت از دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت و سلامت شهروندان می‌باشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: شهرداری مشهد در راستای حفظ سلامت شهروندان از ابتدای شیوع ویروس کرونا برای مقابله با این ویروس کمک‌های بسیار به دانشگاه علوم پزشکی داشته است.
سیدحسین حسین زاده بحرینی افزود: سلامت شهروندان برای شورای شهر و شهرداری مشهد قبل از شیوع کرونا نیز اهمیت ویژه داشت و اکنون نیز دانشگاه به دنبال احداث مراکز جامع سلامت و پایگاه های اورژانس جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان به ویژه در حاشیه شهر است که در این مسیر خواستار همکاری مدیریت شهری و اختصاص زمین برای احداث این مراکز هستیم.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مدیریت بیماری کرونا در خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اقدامات و حمایت های شهرداری و شورای شهر مشهد از دانشگاه علوم پزشکی در حوزه مقابله با کرونا را به وزیر بهداشت انتقال داده ایم.
دکتر فریدون نوحی افزود: برای حمایت از احداث مراکز جامع سلامت و پایگاه های اورژانس که اتفاق مبارکی هست، آمادگی داریم.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۵۸۸ هزار و ۶۴۸ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۳ هزار و ۷۱۴ نفر رسیده است.
همچنین تاکنون ۴۶۷ هزار و ۹۱۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.