دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت هفته وحدت خراسان رضوی گفت: ویژه‌ برنامه هفته وحدت هم زمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) با سخنرانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در حرم رضوی برگزار می‌شود.

جزئیات برگزاری ویژه‌ برنامه هفته وحدت در خراسان رضوی اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام یوسف مهربان دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت هفته وحدت خراسان رضوی در نشست تشریح برنامه‌های ستاد گرامیداشت هفته وحدت در مشهد، یکی از محورهای اصلی برنامه‌های امسال را گرامیداشت شهید قاسم سلیمانی دانست و گفت: ایشان نه تنها بین شیعیان بلکه در بین اهل سنت نیز محبوب بوده و مردم اهل سنت نیز در تشییع پیکر وی حضور داشتند، لذا نام و خاطره این شهید وحدت آفرین است.
او افزود: از دیگر محورها و برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت می‌توان به محکوم کردن توافقات برخی کشورهای اسلامی و عربی با اسرائیل اشاره کرد، محکوم کردن توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) و ابراز انزجار از این اقدام یکی دیگر از اهداف و محورهای این هفته خواهد بود.

دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت هفته وحدت خراسان رضوی ادامه داد: امسال به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های حضوری و تجمعات برگزار نخواهد شد؛ اکثر برنامه‌ها به صورت مجازی است و تنها چند برنامه به‌صورت محدود اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام مهربان بیان کرد: در ۸ آبان مصادف با ۱۲ ربیع الاول ائمه جمعه اهل سنت با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و همچنین تولیت آستان قدس رضوی دیدار خواهند داشت. در ۹ آبان نیز روحانیون اهل سنت و شیعه در نماز جمعه شهرستان‌های مختلف شرکت و سخنرانی خواهند کرد.
او تصریح کرد: ۱۰ آبان نیز نشست تخصصی با حضور ۳۰ روحانی شیعه و اهل سنت با سخنرانی حسن رحیم‌پور ازغدی در محل دفتر سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود. آخرین برنامه هفته وحدت نیز ۱۳ آبان مصادف با ولادت پیامبر اکرم (ص) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که آیت‌الله احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی سخنران اصلی این مراسم است.
دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت هفته وحدت خراسان رضوی تاکید کرد: در طول هفته وحدت، حدود  هزار و ۸۰۰ دقیقه ویژه برنامه در صدا و سیمای خراسان رضوی پخش خواهد شد، همچنین ده‌ها مبلغ مذهبی به شهرستان‌های استان اعزام می‌شوند. در این هفته تولید محتوای رسانه ای، نماهنگ و همچنین چاپ پوستر با محوریت تقریب مذاهب نیز دنبال می‌شود.
حجت‌الاسلام مهربان اظهار کرد: در شهرستان‌هایی که اهل سنت حضور پررنگی دارند مانند تایباد، سرخس، تربیت جام و خواف نیز برنامه‌هایی نظیر غبارروبی مزار شهدای اهل سنت و شیعه، دیدار و تکریم شهدای اهل سنت و شیعه، تجلیل از حدود ۶۰ خانواده شهدا، برگزاری مراسم با محوریت شهید قاسم سلیمانی و همچنین برگزاری پویش پیامبر رحمت، برپایی ایستگاه‌های شادی و وحدت، برگزاری نمایشگاه عکس، تحلیل از چهره‌های وحدت آفرین نظیر نخبگان دانشگاهی، هنرمندان و ورزشکاران، نورافشانی و راه اندازی کاروان‌های خودرویی اجرا می‌شود.
او افزود: دو مذهب شیعه و سنی در ۹۵ درصد موارد فقهی دین دارای اشتراک هستند و تنها در ۵ درصد آن اختلاف دارند، لذا طبق فرموده رهبری باید درصدد دوستی و تقریب این دو مذهب تلاش کرد.
دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت هفته وحدت خراسان رضوی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این هفته اجرای هشتگ "من عاشق رسول الله هستم" در فضای مجازی است که موجی از انزجار نسبت به این اقدام را اعلام می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.