معاون کارآفرینی و اشتغال اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و ۱۴۷ نفر با تلاش مراکز کاریابی در این استان مشغول کار شده‌اند.

مراکز کاریابی خراسان رضوی پنج هزار نفر را به کار گماشتند

به گزارش قدس آنلاین، محمدامین بابایی شمار مراکز کاریابی فعال در خراسان رضوی را ۵۵ مرکز اعلام و بیان کرد: از این تعداد ۲۳ مرکز در شهر مشهد دایر هستند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال در مجموع ۹ هزار و ۶۰ نفر توسط مراکز کاریابی این استان به کار گمارده شوند.

معاون اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی شمار بیکاران ثبت‌نام شده در مراکز کاریابی این استان را طی سال جاری ۲۴ هزار و ۲۲۶ نفر اعلام و بیان کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۹۰ فرصت شغلی نیز توسط مراکز کاریابی استان شناسایی شده است.  

وی ادامه داد: بیشتر این مشاغل نیازمند مهارت است و بخشی از جویندگان کار مهارت لازم و مرتبط با فرصت‌های شغلی شناسایی شده را ندارند.
بابایی به اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: امسال هزار و ۲۷۵ نفر در خراسان رضوی زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی افزود: امسال ۳۸۴ نفر در خراسان رضوی متقاضی کارورزی شده و برای بهره‌گیری از طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: ۳۱۵ نفر از این متقاضیان تاکنون در ۱۲۳ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی این استان مشغول کارورزی شده‌اند.  
وی گفت: برای افزایش مهارت و اشتغال پذیری متقاضیان در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی هم اجرای طرح برای سه هزار و ۳۹۸ نفر در استان طی سال جاری در نظر گرفته شده که در نیمه نخست امسال هزار و ۶۵۴ مهارت آموز در ۷۱۶ کارگاه به عنوان واحدهای آموزشی، مشغول کسب مهارت شدند.

این طرح با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار و همچنین استمرار و تثبیت اشتغال و فرصت‌های موجود و مورد نیاز جامعه به ویژه در مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی اجرا می‌شود.

۸۸۷ هزار و ۷۰۳ کارگر بیمه شده در ۸۲ هزار و ۲۸۱ کارگاه استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی مشغول کار هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.