کارشناس امور دینی گفت: براساس دستورهای الهی و آیات قرآن کریم، وحدت یک ضرورت عقلی، علمی و الهی است.

اظهارات اسلام‌ستیزانه ماکرون به دلیل ترس غرب از گسترش فزاینده اسلام است

حجت الاسلام مهدی گرجی استاد حوزه و دانشگاه به مناسبت سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین به تشریح پیش بینی‌هایی که در گذشته در مورد ولادت ایشان به عنوان آخرین پیامبر خدا صورت گرفته بود پرداخت و گفت: پیش بینی هایی که در مورد آمدن و ولادت حضرت محمد صل الله علیه وآله وسلم شده، از دو قسم بود؛ یک قسم پیش بینی‌های معنوی توسط انبیای پیشین بود که با آمدن ایشان به عنوان خاتم پیغمبران بشریت یک افق جدید و یک دید کامل از دستورهای اخلاقی، تربیتی، عرفانی، فقهی، اجتماعی و سیاسی را به صورت کلی دریافت خواهد کرد.

حجت الاسلام گرجی افزود: اما یک جنبه و قسم دیگر از پیش بینی ها در مورد ولادت پیامبر خاتم(ص) مربوط به پیش بینی‌های مادی و نشانه‌هایی بود که برای شخصیت ایشان مانند ویژگی‌های چهره و جسم ذکر شده بود و همچنین اتفاقات خاصی که همزمان با این ولادت رخ داد؛ مانند ایجاد شکاف در کاخ سلاطین، خاموش شدن آتشکده های زرتشتی و فرو رفتن آب در یک بخشی از زمین. اینها حکایت از آن داشت که یک واقعه خاصی رخ داده و بشریت باید متوجه آن واقعه باشد.

استاد دانشگاه و حوزه در ادامه به تبیین اتفاقات و تحولات پس از ولادت حضرت محمد(ص) پرداخت و توضیح داد: حضرت محمد(ص) چهل ساله بودند که به پیامبری مبعوث شدند؛ در این چهل سال نیز فردی موحد و خداپرست بودند، هرگز بتی را نپرستیدند، تحت تربیت جد خود حضرت عبدالمطلب و عمویشان ابوطالب بزرگ شدند، از روحیه فرزانگی، بزرگواری، گذشت، ادب، تواضع، نجابت و امانت داری برخوردار بودند. این دوره دوره خودسازی ایشان محسوب می‌شد، به ویژه هر قدر به چهل سالگی یعنی مبعث نزدیک می‌شد خلوت ایشان با خدای متعال و خودسازی ایشان برای پذیرش مسئولیت بزرگ بیشتر می‌شد.

وی ادامه داد: از چهل سالگی و پس از مبعوث شدن به پیامبری، ایشان به مدت ۲۳ سال پیامبری کردند که دو مقطع دارد؛ یک مقطع ۱۰ ساله در مکه و یک مقطع ۱۳ سال در مدینه که در هر دو مقطع تلاش‌ها و مجاهدت‌های بزرگی را صورت دادند. مدتی که در مکه سپری کردند توأم با محاصره‌ها، آزار و اذیت‌ها، توهین‌ها، مشکلات اقتصادی و درگیری‌ها با مشرکان بودند و پس از آنکه به لطف پروردگار وارد مدینه شدند، گشایشی برای ایشان فراهم و موفق شدند اسلام را با کمک انصار اهل مدینه و مهاجرین از مکه به سرعت گسترش دهند.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به اینکه فاصله میان تاریخ ولادت پیامبر(ص) به روایت اهل سنت و روایت تشیع را هفته وحد نامیده‌اند به تبیین معنای وحدت پرداخت و افزود: وحدت در مرحله اول یک ضرورت عقلی است؛ به گونه ای که تمام ملت های دنیا در طول تاریخ قائل به وحدت بوده اند و در قرآن کریم هم کرارا به وحدت دعوت شده و فرموده است: «واعتصمو بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا» حتی اختلاف، نزاع و کشمکش عامل سست شدن، تفرقه و از بین رفتن بنیان های محکم خانوادگی است که باید از آن پرهیز شود. قرآن کریم می فرماید: «لاتنازعوا فتفشلوا» نزاع نکنید که فشل خواهید شد. بنابراین به طور کلی اصل وحدت یک ضرورت عقلی، علمی و الهی است.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: یک وحدت به معنای عام داریم که همه انسان‌ها باید برای رسیدن به تعالی، رشد و کسب علم با همدیگر یکدل و یکصدا باشند. البته در جایی که کسانی با یک ملت دشمنی میکنند، وحدت ضرورت بیشتری پیدا می‌کند زیرا اختلاف در بین آن ملت و سردمداران آن باعث تسلط دشمن بر آنها می‌شود. جدای از این در هفته وحدت یکی از موارد آن وحدت فرقه‌های اسلامی بخصوص شیعه و سنی است که با توجه به مشترکات مانند اعتقاد به خدای واحد، پیامبر واحد، معاد، علاقه به اهل بیت(ع) و اصحاب رسول(ص) باید برقرار باشد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تحولات اخیر سیاسی مانند عادی سازی برخی کشورهای عربی با اسرائیل و اهانت‌های فرانسه به اسلام سطح وحدت میان مسلمانان را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: همانطور که رهبر ما فرمودند ملت‌های مسلمان قلب‌هایشان با هم است، این حکومت ها و سیاستمداران مزور برخی کشورهای اسلامی هستند که برای بقا و رسیدن به مطامع خودشان و حفظ حمایت مستکبران اقدام به این کارهای سخیف کرده اند، وگرنه ملت ها ابدا به اینگونه رفتارها راضی نیستند و اگر زمینه‌ای فراهم شود یک سیل و طوفان بزرگ را در نابودی ظلم، وابستگی و وادادگی مقابل صهیونیسم بین الملل که تا آرنج به خون مظلومان آغشته است، راه خواهند انداخت.

حجت الاسلام گرجی در ارتباط با اظهارات اسلام ستیزانه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز گفت: این موضوع از دو جنبه قابل بررسی است؛ اول اینکه، آن قداست و معصومیتی که ما برای انبیا قائل هستیم، آنها این قداست را قائل نیستند. علاوه براین سیاستمداران غربی دربرابر خیل عظیمی از جوانان اروپایی که گرایش به اسلام پیدا کرده‌اند به این کارها و اظهارات سخیف روی آورده‌اند. آنها به جای آنکه منطقی و مستدل دانشمندان خودر ا برای گفت و گو آماده کنند و به صورت علمی و منطقی شبهات را برطرف کنند، به این گونه کارهای سخیف متوسل می‌شوند. برای مردم فرانسه متأسف هستیم که چنین افرادی بر آنها حکمرانی می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 0
    سلام آيا تحت قانون آزادي بيان در فرانسه ميتوان كاريكاتور باب يا بهاءالله را كشيد ومنتشر كرد؟ يا اين كار توهين به بهاييان در آن كشور محسوب ميشود؟