مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: به منظور قدردانی از سید حسن موسوی پیشکسوت مجموعه‌داری خراسان رضوی و به پاس تلاش بیش از نیم قرن وی کاشی ماندگار نام او بر سر در مجموعه این پیشکسوت به نام "باغ شاهنامه" واقع در بلوار توس ۳۳ مشهد نصب شد.

نهمین کاشی ماندگار خراسان رضوی به پیشکسوت مجموعه‌دار میراث فرهنگی رسید

به گزارش قدس آنلاین،  ابوالفضل مکرمی فر امروز در حاشیه مراسم  نصب کاشی ماندگار این پیشکسوت مجموعه داری خراسان رضوی گفت: سید حسن موسوی متولد سال ۱۳۱۹ در کدکن خراسان رضوی است که از سال ۱۳۴۴ جمع آوری آثار فرهنگی، هنری و تاریخی را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: این پیشکسوت مجموعه‌داری مجوز بهره‌برداری رسمی از اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی درباره مجموعه این پیشکسوت گفت: این مجموعه دارای ۶۰ نوع اثر شامل انواع ظروف، سکه و اسکناس، وسایل مردم شناسی، روشنایی، دخانیات، سیر مراحل چای و دوربین است.
مکرمی فر افزود: استاد موسوی از هنرمندان طراح پوشاک سنتی اقوام ایران است و تاکنون تعدادی از مجموعه آثارش در بیش از ۵۰ نمایشگاه داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: این نهمین کاشی ماندگار است که در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نصب شده است و پیش از این نیز این کاشی بر سر در منزل عثمان محمدپرست، یعقوب دانش دوست، محمدجعفر یاحقی، سید جلال شمسی نژاد، سید محمد میرقاسم اخویان، محمدعلی فضلی نژاد، رجبعلی لباف خانیکی و زهرا محسنی  در استان خراسان رضوی نصب شده است.


  منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.