مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مرزبانی از اندیشه شیعه و پشتوانه‌سازی برای محققان علوم اسلامی با احیای تراث شیعه مأموریت بنیاد پژوهش‌های اسلامی است.

بنیاد پژوهش‌های اسلامی مرزبان اندیشه شیعه

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی در مراسم دیدار تولیت آستان قدس رضوی با جمعی از مدیران، استادان و پژوهشگران بنیاد پژوهش‌های اسلامی که در صحن مدرسه خیرات‌خان حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به جایگاه علمی و ارزشمند این بنیاد در سطح جهان اسلام و انتساب آن به حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) اظهار کرد: این انتساب مبارک موقعیت ممتازی برای این مرکز پدید آورده است.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی ارتباط با عالمان، اندیشمندان و محققان بزرگ جهان اسلام به واسطه حسن هم‌جواری با بارگاه منور رضوی، ترکیب حوزه و دانشگاه با تأکید بر عرصه دین در زندگی، ثبات مدیریتی بدون دغدغه‌های مالی و اعتباری، و حضور در محضر عالم آل‌محمد(ص) در کنار سایر مجموعه‌های علمی و خدماتی با حضور استادانی بزرگ را از شاخصه‌های این بنیاد پژوهشی برشمرد.

مرویان حسینی با بیان اینکه بنیاد پژوهش‌های اسلامی پشتوانه پژوهشی آستان قدس رضوی به شمار می‌رود، گفت: آثار منحصربه‌فردی از سوی محققان و پژوهشگران بنیاد پژوهش‌های اسلامی تدوین شده است که به نوعی شناسنامه معرفی این مرکز علمی‌پژوهشی در میان سایر مراکز علمی به شمار می‌رود.

وی در ادامه با بیان اینکه آثار منتشرشده با موضوعات مختلف به جامعه علمی عرضه شده است، گفت: از ابتدای تأسیس تاکنون، این مرکز تحقیقی و پژوهشی، پژوهش‌های اساسی و تولیدات و محصولات فرهنگی متنوعی را در رشته‌ها و گروه‌های مختلفی به جامعه علمی و فرهنگی کشور اعم از حوزه‌های علمیه، دانشگاه ها، عموم مردم و زائران بارگاه منور امام رضا(ع) ارائه کرده است.

این مقام مسئول این آثار را با محوریت قرآن کریم، حدیث، پیامبر بزرگ اسلام(ص) و اولیای الهی، اخلاق و تربیت اسلامی، فقه و اصول، تمدن نوین اسلامی، کلام، فلسفه، عرفان، ادیان، جامعه‌شاسی، روان‌شناسی، اقتصاد اسلامی، معماری، هنر و کودک و ... بیان کرد که به زبان‌های فارسی، عربی، اردو، انگلیسی، فرانسه، روسی منتشر شده است.

مرویان حسینی ۱۰ درصد از آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی را پژوهش‌های کاربردی نیاز زائران حرم مطهر رضوی دانست و گفت: ۵۰ درصد از آثار بنیاد به عنوان کتاب‌های درسی حوزه و دانشگاه معرفی شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی هم‌چنین به موفقیت ۱۲۲ اثر از آثار تولیدشده در بنیاد پژوهش‌های اسلامی طی ۳۶ سال فعالیت در جشنواره‌های مطرح ملی و بین‌المللی که از سطح بالای علمی و سخت‌گیری‌های ارزیابی برخوردار هستند اشاره کرد.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی هم‌چنین به جایگاه این مرکز پژوهشی در احیای تراث شیعی و الهیات اشاره کرد و گفت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس طی فعالیت خود بسیاری از آثار بزرگان دینی صاحب‌نام را که بر زمین مانده بود به همت پژوهشگران خود به اتمام رساند. این فعالیت یکی از افتخارات این بنیاد به شمار می‌رود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.