مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۸۹ مورد مرگ حاصل از مسمومیت گزارش شده، از کاهش ۲۵ درصدی فوت ناشی از مواد مخدر، محرک و توهم‌زا در استان خبر داد.

کاهش ۲۵ درصدی فوت ناشی از مواد مخدر، محرک و توهم‌زا در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سید آریا حجازی در خصوص آمار فوتی‌های ناشی از مسمومیت در خراسان رضوی اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۸۹ مورد مرگ حاصل از مسمومیت گزارش شده که سوء مصرف مواد مخدر و مواد محرک و توهم‌زا با ۹۳ نفر در صدر این موارد است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی افزود: البته مرگ ناشی از مواد مخدر، محرک و توهم‌زا در ۶ ماهه نخست سال قبل، ۱۲۴ مورد بوده که امسال کاهش ۲۵ درصدی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: فوت ناشی از سوء مصرف همزمان چند دسته دارو در ۶ ماهه اول سال جاری، ۸۳ نفر بوده که در سال گذشته ۶۸ نفر بوده است.

حجاری با اشاره به ۱۳ فوت ناشی از گاز گرفتگی در ۶ ماهه ابتدایی امسال، عنوان کرد: این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۱۹ نفر بود که خوشبختانه بیانگر کاهش ۳۲ درصدی گازگرفتگی‌ها در سال جاری است.

کامبیز سلطانی‌نژاد، عضو هیات علمی سازمان پزشکی قانونی کشور هم چند روز قبل، از افزایش ۱۴ درصدی مرگ بر اثر انواع مسمومیت‌ها در سال ۹۸ خبر داده بود.

بر این اساس، ۷ هزار و ۵۶۰ نفر در کشور سال گذشته جان خود را بر اثر انواع مسمومیت از دست داده‌اند که نسبت به سال ۹۷، حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است.

همچنین در سال ۹۸، ۲هزار و ۵۳۰ مورد فوت در اثر مسمومیت‌های ناشی از عوامل دارویی و شیمیایی و ۵هزار و ۳۰ مورد در اثر مسمومیت و یا سوء مصرف ناشی از الکل ها، مواد مخدر، محرک و توهم زا گزارش شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.