یک کارشناس دینی با بیان اینکه ساده‌زیستی از دستورهای اکید اسلام است ، اظهار کرد: تجمل‌گرایی از بزرگ‌ترین آفت‌های جامعه اسلامی است.

تجمل‌گرایی بزرگ‌ترین آفت امت اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی عبدخدایی در ویژه‌برنامه ای که  با حضور جمعی از زائران و مجاوران بارگاه قدسی رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، به تبیین اهمیت ساده‌زیستی و پرهیز از تجمل‌گرایی از منظر پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و دین مبین اسلام پرداخت.
وی در این خصوص بیان کرد: ساده‌زیستی یکی از مهم‌ترین آموزه‌های دین مبین اسلام است و بزرگان دینی ما و در رأس آن‌ها نبی مکرم اسلام(ص) و امیرالمؤمنین(ع) بسیار ساده‌زیست بودند.
این کارشناس مذهبی افزود: دستور اسلام به بزرگان و رهبران دینی این است که زندگی و اوضاع اقتصادی آن‌ها در حد ضعیف‌ترین افراد جامعه باشد. اگر مسئولان و رهبران حکومت اسلامی برخلاف این عمل کنند، در مسیر دین و آموزه‌های دینی حرکت نکرده‌اند.
وی ابراز کرد: اگر رهبران دینی و مسئولان حکومت اسلامی زندگی ساده داشته باشند این امر موجب دلگرمی افراد ضعیف جامعه می‌شود. در غیر این صورت این قشر جامعه دچار ناامیدی و سرخوردگی خواهند شد.
عبدخدایی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی تجمل‌گرایی گفت: تجمل‌گرایی چرخ اقتصاد، تولید و رفاه عمومی را از کار می‌اندازد و زمینه‌ساز فساد جامعه می‌شود. اگر جامعه‌ای از ساده‌زیستی فاصله بگیرد و دچار تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی شود، دیگر به خیر و صلاح آن جامعه امیدی نیست.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین شاخصه سبک و سیره زندگی پیغمبر اسلام(ص) ساده‌زیستی بود، اظهار کرد: آن حضرت در زندگی شخصی و خانوادگی خود بسیار ساده‌زیست بودند و دیگران را هم به پرهیز از تجمل‌گرایی توصیه می‌کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: از آنجا که پیامبر اکرم(ص) الگو و اسوه جامعه اسلامی بودند، اگر زندگی آن حضرت به درخواست همسران ایشان یک زندگی تجملاتی می‌شد، چه بسا که دیگر مسلمانان در این مورد نیز ایشان را الگوی خود قرار می‌دادند. بنابراین زندگی پیامبر(ص) در عین پاکیزگی سرشار از سادگی بود.
گفتنی است بیان احکام پرکاربرد، و قرائت زیارت پرفیض امین‌الله از دیگر برنامه‌های این مراسم بود .

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.