دادگاه فدرال یکی از ایالت‌های کلیدی آمریکا شمارش آرایی که پس از روز برگزاری انتخابات دریافت شده باشند، غیرقانونی اعلام کرد.

رأی دادگاه ایالت کلیدی «مینه‌سوتا» به نفع ترامپ

به گزارش قدس آنلاین، دادگاه فدرال ایالت «مینه‌سوتا» برنامه این ایالت تحت کنترل دموکرات‌ها برای دریافت آرای پستی پس از روز انتخابات را غیرقانونی اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دادگاه تجدید نظری که روز پنجشنبه به این منظور تشکیل شد اعلام کرد: «هیچ نوع همه‌گیری بیماری نمی‌تواند در قانون اساسی مستثنی ایجاد کند».

این حکم یک روز پس از آن صادر شد که دیوان عالی آمریکا تمدید مهلت دریافت رأی در دو ایالت کارولینای شمالی و پنسیلوانیا را تأیید کرد.

«امی کلوباچار» سناتور دموکرات ایالت مینه‌سوتا در واکنش به این رأی گفت: «در میانه همه‌گیری جهانی [ویروس کرونا]، حزب جمهوری‌خواه هرکاری می‌کند تا رأی دادن را برای شما سخت‌تر کند».

رأی‌دهندگان در ایالت مینه‌سوتا از سال ۱۹۷۲ تا کنون به هیچ نامزد جمهوری‌خواهی رأی نداده‌اند. بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ها «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حال حاضر ۵ درصد از «جو بایدن» رقیب دموکراتش در این ایالت عقب است.

نشریه «نیوز ویک» امروز نوشت، ترامپ برای پیروزی در این ایالت از نیروهای بازنشسته پلیس درخواست کرده به عنوان ناظر در مراکز رأی‌گیری این ایالت حضور پیدا کنند.

طی هفته‌های گذشته ترامپ با تشکیک در نحوه برگزاری انتخابات آمریکا نگرانی‌هایی را در زمینه احتمال وقوع ناآرامی بعد از اعلام نتایج انتخابات به وجود آورده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.