مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با پایان یافتن مهلت ارسال چکیده داستان و فرم درخواست حضور در سی امین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی به دبیرخانه، رقابت بین آثار ۸۰ کارگردان گروه نمایشی استانی در این جشنواره قطعی شد.

آثار ۸۰ کارگردان به جشنواره تئاتر خراسان رضوی رسید

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد روشندل افزود: سی امین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود و متقاضیان منتخب باید اثر خود را در قالب لوح فشرده به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: ارتباط با دبیرخانه جشنواره تئاتر استان و انجمن تئاتر به صورت الکترونیکی برقرار می‌شود و تاکنون همه مراحل این جشنواره از طریق فضای مجازی انجام گرفته و فیلمهای گرفته شده از اجرای نمایشها نیز در قالب لوح فشرده از طریق پست به این دبیرخانه رسیده است.

مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به زودی کمیته‌های مرتبط با جشنواره تئاتر استان تشکیل و نسخه تصویری آثار توسط هیات داوران بررسی و نتایج اعلام می‌شود.

روشندل درباره برگزاری مراسم پایانی جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی افزود: هنوز تاریخ دقیق یا برگزاری حضوری یا مجازی آن تعیین تکلیف نشده است و در انتظار اعلام نظر اداره کل نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: در صورتی که شرایط اجازه دهد آیین اختتامیه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی به صورت حضوری در مشهد برگزار می‌شود در غیر این صورت نام دو اثر برگزیده که به جشنواره تئاتر فجر امسال راه خواهند یافت اعلام خواهد شد.

او اضافه کرد: تعداد گروه‌های نمایشی ثبت شده در استان ۴۳ گروه با ۲۶۵ هنرمند است اما گروه‌های نمایشی غیر ثبت شده زیادی نیز در استان فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.