حسن هانی‌زاده با بیان اینکه لوژ فراماسونری پاریس و لابی صهیونیستی در پروژه توهین به مقدسات مسلمانا دست دارند و رئیس جمهور فرانسه در جهت اهداف آنها گام بر می‌دارند، معتقد است ترویج مفاهمی جعلی فاشیسم و تروریسم اسلامی که سید حسن نصر الله به آنها اشاره کرد با هدف ایجاد شکاف بین مسلمانان و مسیحیان در اروپا و فراهم کردن زمینه اخراج مسلمانان صورت می‌گیرد.

نقش فراماسونری و لابی صهیونیستی در پروژه توهین به مقدسات مسلمانان/ فرانسه هزینه سیاستهای فریبکارانه ماکرون را خواهد داد

قدس آنلاین: حسن هانی‌زاده تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا و جهان اسلام درباره موج جدید توهین به پسامبر اسلام(ص) و مقدسات مسلمانان در فرانسه و همراهی و حمایت نظام حکومتی این کشور با این پروژه با اشاره به سخنان شب گذشته سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: واکنش وی به اتفاق‌هایی که در روزهای گذشته در فرانسه رخ داد و به موج جدیدی از اسلام هراسی در غرب و واکنش‌های اعتراضی در کشورهای اسلامی منجر شد، حاوی چند نکته کلیدی بود که مهم‌ترین آن نگاه دوگانه غرب نسبت به پدیده تروریسم است

وی افزود: با توجه به اینکه اساسا گروهک‌های تروریستی نشان‌دار ساخته و پرداخته کشورهای غربی از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان مرتجع آنها در منطقه هستند و با هدف اسلام هراسی و دهشت افکنی نسبت به جهان اسلام ایجاد شده‌اند، از آنها در جبهه‌های مختلف سیاسی و نظامی و فرهنگی استفاده می‌شود.

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: سید حسن به نکته مهم و ظریفی اشاره کرد و آن اینکه هر گاه یک فرد یا گروه کوچک تکفیری مرتکب یک عمل تروریستی در جامعه غربی می‌شود، فورا و به صورت سیستماتیک موضوع به جامعه مسلمانان و دین اسلام انتساب داده می‌شود در حالی که در جوامع اسلامی هیچ گاه اقداماتی را که از سوی اتباع کشورهای غربی ولو به شکل تروریستی صورت می‌گیرد  به مسیحیت و کلیسا و دین نسبت نمی‌دهند. دول غربی و دولتمردان و سیاستمداران کشورهای غربی هم چینی نگاهی ندارند و عملا آزادی بیان در این کشورها یک مفهوم یک سویه و در جهت اسلام هراسی و سرکوب آزادی بخشی از جامعه غربی است. مشخص است که سید حسن نصر الله کاملا نسبت به شیوه رفتاری کشورهای غربی آگاه است.

وی اظهار داشت: اما آنچه که از سخنان دبیرکل حزب الله لبنان می‌شود برداشت کرد اینست که متاسفانه فرانسه به کانون اسلام هراسی در غرب تبدیل شده و از آنجا که دو جریان سیاسی قدرتمند در فرانسه حضوری فعال دارند فرانسه به پایگاه اسلام هراسی بدل می‌شود.

یکی از این دو جریان فراماسونری لوژ پاریس است که به شدت ضد دین، لاییک و سکولار است و دیگری لابی صهیونیستی و یهودی که ماموریتش اطمینان از استمرار حمایت کشورهای اروپایی از اسرائیل و منافع صهیونیست‌هاست.

این تحلیلگر مسائل منطقه تصریح کرد: بخش بزرگی از جامعه روشنفکری فرانسه به این جریان سری و خطرناک ماسونی گرایش دارند و وابسته هستند و هدفشان اینست که یک نوع شکاف در جامعه اسلامی و مسیحیت ایجا کنند و حتی بسیاری از مقامات سیاسی و اقتصادی فرانسه وابسته به لوژ ماسونی پاریس هستند و به همین دلیل مجله شارلی ابدو که یکی از مجلات وابسته به تفکرات ماسونی است و صهیونیستی است وظیفه دارد از طریق اهانت به نهادهای مقدس اسلامی بستر اعتراض و ناآرامی و واکنش جامعه اسلامی و شکل گیری اختلاف و شکاف را فراهم کند.

بسیاری از نخبگان فرانسه مدعی هستند در سال ۲۰۵۰ رشد مسلمانان فرانسه بیشتر از مسیحیان خواهد بود و این از نظر آنها یک خطر بالقوه برای فرانسه تلقی می‌شود لذا ازهم اکنون برنامه ریزی کرده‌اند تا با این توهین‌ها به پیامبر اعظم(ص) و نمادها و مقدسات اسلامی، مسلمانان را  وادار به واکنش شتاب زده بکنند تا بهانه لازم برای اخراج تدریجی مسلمانان از فرانسه را فراهم کنند.

هانی زاده گفت: نصرالله بسیاری از مسائل پشت پرده جامعه فرانسه و حکومت فرانسه را رو کرده و اعلام کرد که ملتهای اسلامی از جمله جامعه لبنان نسبت به توهین به پیامبر بی واکنش نخواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه جامعه لبنان وابستگی و ارتباط گسترده و شدیدی با جامعه فرانسه دارد، خاطرنشان کرد: علی‌رغم این ارتباط دیدیم که تظاهرات اعتراضی در لبنان نسبت به موضع و اظهارات مقامات فرانسه در مورد توهین به پیامبر شکل گرفت نشان داد که حتی جامعه  لبنان هم نسبت به گسترش اسلام ستیزی و رفتار اسلام ستیزانه مقامات فرانسه  واکنش نشان می‌دهند.به همین دلیل به نظر می‌رسد شرایط فرانسه به گونه ایست که هم فراماسونری پاریس و لابی صهیونیستی در تشدید اسلام هراسی و ترویج مفاهیم جعلی چون فاشیسم و تروریسم اسلامی دست دارند.

این کارشناس مسائل جهان اسلام خاطرنشان کرد: بهایی که فرانسوی‌ها به خاطر این رفتار خود پرداخت کرده و می‌کنند همین عکس العمل‌هایی است که صورت می‌گیرد. اتفاق هایی که در نیس و پاریس و نقاط دیگر رخ داد و حتی حمله به سفارتخانه‌های فرانسه بخشی از نتیجه بی‌کفایتی ماکرون و سیاستهای اسلام هراسی او به بهانه دفاع از آزادی بیان فرانسوی است. سید نصر الله در حقیقت اتمام حجت کرد که  فرانسه بهای سنگینی برای این سیاست فریبکارانه خواهد داد زیرا در صورت ادامه این سیاست، کنترل واکنش و احساسات مسلمان برای کشورها و دولت‌های عربی ممکن نخواهد بود. اگر این روند ادامه پیدا کند با توجه به بافت جمعیتی فرانسه، این کشور آسیب‌های جدی خواهد دید و هزینه‌های سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.