مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان درگز گفت: شرایط شهرستان درگز از نظر شیوع کرونا فوق بحرانی و در وضعیت سیاه قرار دارد.

شهرستان درگز خراسان رضوی در وضعیت سیاه کرونایی است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا سلیمی افزود: تعداد مبتلایان و بستری شدگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ و تعداد فوتی های ناشی از این بیماری در درگز بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: نتیجه آزمایش بیش از ۷۰ درصد بیماران دارای علایم مشکوک به کرونا در این شهرستان مثبت است و هم اکنون ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ۹۶ تختخوابی امام خمینی (ره) درگز بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان درگز گفت: محدودیت های کرونایی از پنجم آبان ماه در این شهرستان اعمال شده که با پیگیری های فرماندار طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا یک هفته دیگر تمدید شده است.

وی افزود: بررسی های میدانی نشان می دهد در پی فرهنگ سازی و آموزشهای ارائه شده هم اکنون افزون بر ۹۰ درصد مردم درگز از ماسک استفاده می کنند.

سلیمی عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در صف های نانوایی را یکی از چالشهای این شهرستان در مقابله با کرونا عنوان کرد و ادامه داد: طبق تدابیر اتخاذ شده با همکاری بسیج، رعایت پروتکل های بهداشتی در این زمینه افزایش خواهد یافت.

وی گفت: هم اکنون رفت و آمدها در درگز کنترل شده، بطوریکه مردم برای کارهای ًضروری از خانه خارج می شوند و همچنین رفت و آمدها از روستاها به شهر کاهش یافته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.