رییس بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: قرنطینه‌سازی کامل به مدت یک نیمه عمر ویروس یعنی حداقل دو هفته، بهترین راهکار مقابله با بحران بیماری کرونا در شرایط کنونی است.

قرنطینه‌سازی کامل بهترین راهکار کنترل بحران کرونا در شرایط کنونی است

به گزارش قدس آنلابن، دکتر علیرضا صداقت افزود: این روزها با آمار فزاینده تعداد مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی و کشور رو به رو هستیم و ویروس کرونا در حال حاضر نه تنها با علائم شدید ریوی در مبتلایان همراه است بلکه تمام اندامهای بدن را درگیر می کند.
وی ادامه داد: بر طبق پروتکل‌ها و دستورالعمل های جهانی کرونا درمان قطعی ندارد و درمانهای فعلی حمایتی و تسکینی است، لذا پیشگیری از ابتلا  بهترین راهکار مقابله با این بیماری است.
این پزشک فوق تخصص مراقبتهای ویژه گفت: در برهه کنونی افزایش سطح قرنطینه با تمام ملاحظات سیاسی، اقتصادی، امنیتی باید به طور جدی و سختگیرانه انجام شود.
صداقت افزود: قرنطینه سازی کامل مشابه حالتی که در ۱۳ فروردین امسال با همکاری نیروی انتظامی در مشهد انجام شد، با در نظر گرفتن ملاحظات و زیر ساختهای لازم بهترین راهکار کنترل بیماری و پیشگیری از هزینه های سنگین درمان و فرسودگی کادر درمان است.
وی ادامه داد: بیماریابی از دیگر راهکارهای کنترل کروناست که در بیانات مقام معظم رهبری و ستاد ملی مقابله با کرونا مورد تاکید قرار گرفته است.

بیمارستان امام رضا (ع) زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای شیوع کرونا در مشهدبه طور ویژه به درمان این بیماری اختصاص یافته است.

بر اساس آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۳۸۶ بیمار دیگر مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۴ هزار و ۸۶۴ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.