معاون بازرگانی و امور اقتصادی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: عرضه مستقیم انار توسط کشاورزان در بوستان ملت مشهد آغاز شد.

عرضه مستقیم انار در بوستان ملت مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، جواد آهویی افزود: با توجه به موقعیت و توانمندی استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی به عنوان یکی از قطب‌های تولید انار با کیفیت در کشور، موضوع عرضه مستقیم انار در مشهد در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این راستا ۲۵ غرفه برای عرضه مستقیم انار توسط تولیدکنندگان در ضلع غربی بوستان ملت آماده سازی و در اختیار تولیدکنندگان و کشاورزان قرار گرفته ‌است.

معاون سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: حمایت از تولیدکنندگان، حذف واسطه‌ها و ایجاد ارتباط مستقیم با مصرف‌کننده از اهداف راه‌اندازی این مرکز است و محصول انار با کیفیت توسط تولیدکنندگان خراسان رضوی و خراسان جنوبی در این مرکز به نرخ میادین میوه عرضه می‌شود.

وی افزود: این مرکز با همکاری و هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تا هفدهم آبان ماه فعال است.

خراسان رضوی هم‌ردیف با اصفهان سومین تولیدکننده محصول باغی انار در کشور و ایران با تولید سالیانه یک میلیون تن از این محصول بزرگترین تولیدکننده انار در جهان است. هند جایگاه دوم را از این نظر دارد. بر این اساس هم‌اینک استان فارس با ۲۵ درصد، استان مرکزی با ۱۱ درصد، خراسان رضوی و اصفهان هریک با ۱۰ درصد، یزد با هفت درصد و سمنان با ۶ درصد از حجم کل تولید انار در ایران استانهای برتر تولید این محصول در کشور شناخته می‌شوند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.