معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۲۴۰۰ تن روغن خانوار برای استان، ۱۶۰۰ تن برای بخش صنعت و ۴۵۰ تن نیز برای صنف در نظر گرفته شده است.

سهمیه روغن خراسان رضوی چقدر است؟

به گزارش قدس آنلاین، علی غفوری‌مقدم در خصوص توزیع روغن در خراسان رضوی، اظهار کرد: در چند روز اخیر پیگیری‌های زیادی از سطح وزارتخانه انجام دادیم و خود وزارتخانه و شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدامات مختلفی انجام دادند که مشکلات شبکه تامین و توزیع روغن را سروسامان دهند. اقدامات خوبی اتفاق افتاده و کار در سه بخش در حال پیگیری بوده که شامل بخش تامین روغن خانوار، بخش صنف و بخش صنعت است.

وی بیان کرد:۳۰ هزار تن روغن خانوار در سطح کشور در نظر گرفتند که ۲۴۰۰ تن سهمیه استان است و با افزایش ۹ درصدی که سه هفته پیش اتفاق افتاد، توزیع خواهد شد و افزایش قیمت مجددی نخواهد داشت. از این مقدار تقریبا حدود ۵۰ درصد از طریق واحدهای تولید روغن خود استان تامین می‌شود. برنامه حمل روغن خام به واحدهای تولید روغن استان از ۴۰ روز قبل شروع و بخش عمده آن در دو روز گذشته به استان حمل شده که در همین هفته وارد شبکه توزیع خواهد شد. ضمن اینکه اکنون نیز از سهمیه قبلی در حال توزیع هستیم اما این سهمیه نیز اضافه خواهد شد.

غفوری‌مقدم افزود: اقدام دیگر این است که ۲۰ هزار تن سهمیه روغن برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح کشور در نظر گرفته شده که ۱۶۵۰ تن برای استان است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای ما بیش از ۵۰۰ تن روغن در چند روز گذشته توزیع کردند و در حال توزیع هستند اما ظرف هفته جاری روند توزیع سریع‌تر خواهد شد، ضمن اینکه سهمیه جدید هم اعلام و برای توزیع آن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در ۱۰ روز اخیر ۵۰۰ تن روغن در شهرستان‌ها، ۷۰۰ تن در مشهد و ۵۵۰ تن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شده است. تقریبا مشکلی که در انتقال روغن خام به وجود آمده بود رفع شده و در حال انتقال است. بخشی از نیاز ما از کارخانجات خارج از استان تامین می‌شود، برای تامین این بخش نیاز خود مشکلاتی داشتیم و هنوز هم بخشی از مشکل مرتفع نشده است.

وی اضافه کرد: در جلسه‌ای که روز جمعه با همکاران تهران داشتیم، مساله روغن مطرح شد، شنبه نیز در تنظیم بازار این موضوع مطرح و قرار شد دو اتفاق بیفتد. یکی این بود که آن بخش از سهمیه ما که در اختیار کارخانجات خارج استان است برای تحویل، پیگیری شود. مورد دیگر اینکه پیشنهادی در تنظیم بازار استان آماده و امروز تصویب شد، مبنی بر اینکه درخواست خواهیم کرد از این به بعد کل سهمیه روغن خامی که به استان تخصیص می‌دهند را به کارخانجات استان خودمان بدهند، در این صورت جذب و مدیریت آن برای ما راحت‌تر خواهد بود.

غفوری‌مقدم خاطرنشان کرد: بخش بعدی صنف و صنعت است. سهمیه ۲۰۵۰ تن صنف و صنعت برای استان ما در نظر گرفته شده، البته این عدد کمتر بود و با پیگیری‌هایی که انجام شد، افزایش پیدا کرد. از این مقدار ۱۶۰۰ تن برای بخش صنعت در نظر گرفتیم که لیست آن‌ها تهیه شده، در حال ارسال به تهران است و روغن برای آن‌ها ارسال خواهد شد. ۴۵۰ تن نیز برای صنف در نظر گرفتیم که بخشی برای صنوف قنادی و بخشی رستوران و... است. با مجموع اقداماتی که صورت گرفته، ظرف روزهای آینده وضعیت روغن بهتر خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.