مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: در مشهد یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک برق داریم که ۸۰ درصد در بخش خانگی است و در این ۸۰ درصد حدودا ۲۰ درصد یعنی بیش از ۲۵۰ هزار مشترک جزو رده کم‌مصرف‌ها هستند که صددرصد برقشان شامل تخفیف می‌شود و مبلغی پرداخت نمی‌کنند.

۲۵۰ هزار مشهدی از آبان هزینه‌ قبض برق پرداخت نمی‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کاشی در خصوص طرح برق امید، اظهار کرد: بنا بر مصوبه وزارت نیرو که برای اجرایی شدن برق امید به شرکت‌های توزیع ابلاغ کرد، در راستای توسعه مدیریت مصرف، حفظ سرمایه‌های ملی، کمک به مشترکان کم‌مصرف و نگاه ویژه به این قشر از مشترکانی که برق را کم مصرف می‌کنند، طرح برق امید از آبان ماه در شرکت‌های توزیع برق از جمله برق مشهد اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح مشترکان به سه قسمت کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند، عنوان کرد: در ابلاغیه اعلام شده، به مشترکانی که در تابستان ۱۰۰ کیلووات و کمتر و در ماه‌های عادی ۸۰ کیلووات و کمتر در ماه برق مصرف کنند، به کل برق مصرفی آن‌ها صددرصد تخفیف تعلق می‌گیرد و نیازی نیست مبلغی را پرداخت کنند.

کاشی افزود: مشترکانی که بر اساس الگوی وزارت نیرو برق مصرف می‌کنند و مصرف برق آن‌ها در تابستان به صورت متوسط ۳۰۰ کیلووات و در غیر از ماه‌های تابستان ۲۰۰ کیلووات و کمتر در ماه است، جزو مشترکان خوش‌مصرف ما هستند که تغییری در نرخ برق مصرفی آن‌ها لحاظ نمی‌شود و محاسبه برق مصرفی آن‌ها همچنان مانند گذشته است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد ادامه داد: محاسبات قبض برق مشترکان پرمصرف که بیش از الگوی وزارت نیرو مصرف می‌کنند، متفاوت خواهد بود. این محاسبات با توجه به میزان مصرف مشترک انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه برق امید این است که مشترکان پرمصرف در رده خوش‌مصرف‌ها یا کم مصرف‌ها قرار گیرند. ۶ ماه به پرمصرف‌ها مهلت دادند که الگوی مصرفشان اصلاح شود. این مشترکان می‌توانند با راهکارهای مدیریت مصرف و با فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، خود را به این رده‌ها انتقال دهند.

کاشی گفت: در مشهد یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک برق داریم که ۸۰ درصد در بخش خانگی است و در این ۸۰ درصد حدودا ۲۰ درصد یعنی بیش از ۲۵۰ هزار مشترک جزو رده کم‌مصرف‌ها هستند که صددرصد برقشان شامل تخفیف می‌شود و مبلغی پرداخت نمی‌کنند. در تلاش هستیم رده‌های مصرفی مردم را کاهش دهیم تا به افرادی که برق را کم مصرف می‌کنند و مدیریت مصرف را مدنظر دارند کمکی شود که در رده‌های کم‌مصرف قرار گیرند. این کار از آبان ماه انجام شده و اکنون نیز در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد بیان کرد: ما قبض‌های کاغذی را حذف کردیم و پیامک ارسال می‌کنیم، در انتهای این پیام لینکی در خصوص اپلیکیشن «برق من» وجود دارد که در این اپلیکیشن مقدار مصارف، قبوض المثنی و هر آنچه مد نظرشان باشد می‌توانند اخذ کنند، علاوه بر این می‌توانند مشاهده کنند که جزو کدام رده‌های کم‌مصرف، پرمصرف و خوش‌مصرف هستند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.