مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد گفت: بیشترین گزارش دریافتی از جانب مردم در مهرماه مربوط به نانوایی‌ها بوده که تعداد ۱۱۹۲ بازرسی از نانوایی‌های سطح شهر انجام و منجر به تنظیم ۳۹۱ پرونده تخلف به ارزش ۶ میلیارد ریال شده است.

بیشترین گزارش‌های مردمی در مهرماه مربوط به نانوایی‌ها بوده است

به گزارش قدس آنلاین، امیر دلداری در خصوص تخلفات صورت گرفته در مهرماه، اظهار کرد: ما در مهرماه حدود ۲۴ هزار بازرسی از واحدهای صنفی انجام دادیم. تعداد گزارشات مردمی دریافتی از کل سامانه‌های مختلف ۱۹۷۹ مورد بوده است.

وی افزود: جمع کل فرم‌های تخلفی از واحدهای صنفی، ۱۸۴۶ مورد بوده که به تعزیرات ارسال شده و ارزش ریالی این تخلفات ۱۴ میلیارد ریال بوده است. بیشترین تخلف با ۶۳۱ پرونده در زمینه گران‌فروشی و بعد از آن عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه با ۵۷۲ پرونده، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به مسائل کرونا با ۳۸۵ پرونده و عدم صدور صورت حساب با ۳۰۸ پرونده بوده و مابقی مربوط به سایر تخلفات است.

دلداری با بیان اینکه در این مدت بیشترین گزارش دریافتی از جانب مردم مربوط به نانوایی‌ها بوده است، عنوان کرد: تعداد ۱۱۹۲ بازرسی از نانوایی‌های سطح شهر انجام و منجر به تنظیم ۳۹۱ پرونده تخلف به ارزش ۶ میلیارد ریال شده است. تعداد ۱۰۶ گشت مشترک با دستگاه‌های متولی مثل تعزیرات حکومتی، بهداشت و اماکن در این حوزه برگزار کردیم، بیشترین گزارش دریافتی از سمت مردم در مهرماه در حوزه نانوایی‌ها بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد ادامه داد: برخی نانوایی‌ها خودسرانه قیمت‌ها را افزایش دادند که این کار تخلف است. نانوایی‌های یارانه‌ای و نیمه‌یارانه‌ای باید طبق نرخ‌نامه مصوب کار کنند، تخطی از نرخ‌نامه تخلف است که در صورت مشاهده تخلف، فرم را برای تعزیرات می‌فرستیم.

وی با اشاره به اینکه در این مدت در زمینه روغن هیچ کمبودی نداشتیم، تصریح کرد: گزارشاتی  مبنی بر کمبود روغن دریافت شده اما با تزریقی که در بازار صورت گرفته، تقریبا نیاز بازار در چند روز آینده رفع می‌شود و هیچ کمبودی نخواهد بود. اگر روغن را بالاتر از قیمت مصوب به فروش برسانند، تخلف است، البته پرونده چندانی در این زمینه نداشتیم و تنها ۲۰ تا ۲۵ پرونده بوده است.

دلداری اضافه کرد: در برخی قسمت‌ها که واحدهای عمده‌فروشی فعالیت دارند، به واحدهای صنفی مراجعه و مشاهده کردیم که روغن توزیع نمی‌کنند یا روغن را نگه می‌دارند تا با قیمت بالاتری بفروشند که با هماهنگی با همکاران، روغن با قیمت مصوب در همان محل توزیع شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.