فرماندار خلیل‌آباد در خراسان رضوی از تشدید محدودیتهای کرونایی در این شهرستان خبر داد و گفت: در جمعه‌ای که گذشت طی یک روز پنج تن بر اثر کرونا در خلیل‌آباد جان باختند لذا با توجه به شرایط بحرانی کرونا در شهرستان جای هیچ گونه اغماضی نیست و همه صنوف مکلف به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند.

محدودیت‌های کرونایی در خلیل‌آباد خراسان رضوی تشدید شد

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم قاسم‌پور افزود: باتوجه به این که شهرستان خلیل‌آباد در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد مردم، به ویژه اصناف شهرستان، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نسبت به استفاده مداوم از ماسک در اجتماعات و بازار و محل‌ کسب و کار و رعایت فاصله فیزیکی مناسب دقت کنند.

وی با اشاره به فصل برداشت زعفران و دست به دست شدن این محصول افزود: استفاده از ماسک و دستکش در تمامی مراحل جمع‌آوری و پاک‌کردن زعغران الزامی است و حتما باید این محصول در فضای باز پاک شود.  

فرماندار خلیل آباد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نیاز به عزمی جدی دانست و تاکید کرد: همه مسوولان باید تلاش کنند تا این امر محقق شود.

قاسم‌پور هرگونه تجمع و برگزاری مراسم عزا و عروسی را در سطح شهرستان خلیل آباد ممنوع اعلام کرد و گفت: به دلیل شرایط بحرانی شهرستان، امسال راهپیمایی ۱۳ آبان برگزار نمی‌شود.  

وی ادامه داد: به‌صورت جدی از بخش‌های مختلف شهرستان بازدید و با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی می شود.

فرماندار خلیل آباد گفت:بر مبنای تصمیمات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا محدودیت‌هایی که برای مدارس، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، زبانسراها، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، تئاتر، موزه، باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، مساجد، مصلی‌ها، کافه، قهوه‌خانه، چایخانه‌ها بدون عرضه مواد دخانی، باغ وحش، شهر بازی‌ها، مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های بدنسازی و باشگاه‌های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه از هفته قبل اعمال شده بود تداوم یافته است.

به گفته قاسم پور هم اکنون بیش از ۱۰۰ نفر از اهالی خلیل آباد در قرنطینه  خانگی هستند و تعداد ۲۰ نفر هم در بیمارستان به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹  بستری هستند.

خلیل‌آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

بر اساس آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۳۸۶ بیمار دیگر مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۴ هزار و ۸۶۴ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.