قزوین- استان قزوین در حالی در حوادث غیرمترقبه به‌عنوان استان معین تهران مطرح است که خود از کمبود تخت‌های بیمارستانی رنج می‌برد و برای احداث و تکمیل پروژه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی چشم‌انتظار مرهم اعتبارات دولتی است.

بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی ۳ سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

قدس آنلاین-گروه استان ها: استان قزوین به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب و شرق به غرب همچنین حادثه‌خیز بودن و زلزله‌خیز بودن آن و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی ۱۱ استان در موقعیت بسیار مهمی قرار دارد.

باوجود جایگاه و اهمیت این استان شاهد هستیم که استان قزوین در حوزه درمان و بهداشت با مشکلات عدیده‌ای روبرو است، به‌گونه‌ای که میزان تخت بیمارستانی استان با توجه به سرانه جمعیتی آن پایین‌تر از میانگین کشوری است.

فرسوده بودن ساختمان بیمارستان‌های دولتی قزوین از دیگر آسیب‌های این حوزه است، لذا نیاز است نوسازی، بهسازی و ساخت بیمارستان‌های جدید در سطح استان قزوین در اولویت وزارت بهداشت و درمان قرار بگیرد.

کمبود دو هزار تخت بیمارستانی

بنا بر گفته استاندار قزوین در حال حاضر این استان با کمبود دو هزار تخت بیمارستانی مواجه است  و به دلیل کمبود ظرفیت تخت‌های بیمارستانی این وضعیت شایسته مردم آن نیست.

متأسفانه اکثر بیمارستان‌های استان قزوین بالای ۶۰ سال قدمت دارند و برخی از بیمارستان‌ها نیز استیجاری هستند و لذا تسریع در ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی که سال‌ها دچار رکود شده است به نظر ضروری است.

تقریباً از یک دهه گذشته مسئله ساخت پروژه بیمارستانی مرکزی برای قزوین در استان مطرح شد، پروژه‌ای که می‌تواند جایگزین سه بیمارستان قدیمی استان باشد و نیاز استان به تخت‌های بیمارستانی را مرتفع کند.

سال ۹۵ در حاشیه سفر رئیس‌جمهور به استان قزوین این بیمارستان با زیربنای ۵۸ هزار و ۹۰۴ مترمربع به تصویب رسید که در طی ۵ سالی که از آغاز این پروژه گذشته پیشرفت فیزیکی چندانی حاصل نشد.

گفتنی است در نشست پیگیری مصوبات سفر نوبخت معاون رئیس‌جمهور که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس، استاندار قزوین و دیگر مسئولان استانی در دفتر نوبخت برگزار شد در این نشست به‌طور رسمی پیمانکار بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی تغییر کرد  و  طبق اعلام نوبخت، مردم استان قزوین می‌توانند تا سه سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه مهم و حیاتی باشند.

کمبود اعتبارات امروز اما مهم‌ترین متهم در ماجرای نیمه‌کاره باقی ماندن این پروژه ضروری برای استان قزوین است که با بازدید محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور از این پروژه نیمه‌کاره پیش‌بینی می‌شود روند اجرای این پروژه دوباره از سر گرفته شود.

گفتنی است در نشست پیگیری مصوبات سفر نوبخت معاون رئیس‌جمهور که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس، استاندار قزوین و دیگر مسئولان استانی در دفتر نوبخت برگزار شد در این نشست به‌طور رسمی پیمانکار بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی تغییر کرد که طبق اعلام نوبخت، مردم استان قزوین می‌توانند تا سه سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه مهم و حیاتی باشند.

ضرورت تأمین اعتبارات خارج استانی

پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بابیان اینکه امروز سرانه تخت بیمارستانی در قزوین به نسبت جمعیت استان مناسب نیست و قطعاً با توجه به جمعیت استان نیازمند بهره‌برداری و تکمیل این پروژه هستیم اظهار کرد: به دلیل کمبود اعتبارات این پروژه ۹درصد پیشرفت داشت که به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست.

وی عنوان کرد: امیدواریم با تأمین اعتبارات بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن بخش‌هایی از این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: با روندی که امروز در تخصیص اعتبارات برای این پروژه در نظر گرفته‌شده است حتی تا ۲۰ سال آینده هم موفق به تکمیل این طرح نمی‌شویم و ازاین‌رو نیاز است تا از خارج از استان حمایت‌های لازم برای تأمین اعتبارات این پروژه صورت گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد وعده دولت برای کمک و تزریق اعتبار هر چه زودتر به سرانجام رسیده و مشکلات کمبود تخت‌های بیمارستانی حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.