خراسان شمالی- مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت:طی نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی، اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به منظور راه اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد ۱۰ روستای بزرگ تا پایان سال مصوب شد.

اختصاص اعتبار برای راه‌اندازی کانون‌های مساجد روستایی خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، هاشم شیرازیان اظهار داشت: بر این اساس و با اختصاص این میزان اعتبار،  آمار کمی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به ۴۰۰ باب می‌رسد و با توجه به اینکه هم اکنون ۱۱۴ مسجد در روستاهای بالای هزار نفر و ۳۲ مسجد در شهرهای استان فاقد کانون است، امید است تا پایان برنامه ششم توسعه در این مساجد شهری و روستایی کانون تاسیس شود.

وی گفت: این مصوبه در راستای تفاهم‌نامه همکاری بین فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین تاکید استاندار خراسان شمالی مبنی بر حمایت از کانون‌های مساجد تا پایان برنامه ششم توسعه محقق شد.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه و اهمیت راه اندازی کانون‌ها در نقاط مختلف شهری و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت افزود: امید داریم با حمایت‌های بیشتر از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد، سهمیه تاسیس کانون در مناطق شهری و روستایی تا پایان برنامه محقق شود.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.