نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد که در شش ماهه دوم سال ۹۹ به حدود ۶۰ میلیون نفر از افراد جامعه یارانه نقدی به منظور تامین کالاهای اساسی تعلق خواهد گرفت.

جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی

قدس آنلاین: اقبال شاکری درباره جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی با کالابرگ الکترونیکی، گفت: بر اساس این طرح به حدود ۶۰ میلیون از افراد جامعه ماهانه یارانه ای به منظور خرید کالاهای اساسی تعلق گرفته و از ابتدای شش ماه دوم سال ۹۹ این طرح قابل اجرا است.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این طرح هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشت خانوار (موضوع ردیف(۳۱) جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور)، این یارانه را دریافت خواهد کرد. این یارانه به صورت اعتبار نقدی در کارت سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: برای سه دهک اول که حقوق کم تر از حداقل حقوق مصوب می گیرند، ماهانه برای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان و برای سایر دهک ها ماهانه ۶۰ هزار تومان برای هر نفر به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: این اعتبار برای تامین کالای اساسی در نظر گرفته شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است امکان تخفیف در خرید این کالاها را برای مشمولان فراهم کند. دولت موظف است ظرف دو هفته لیست کالاهای اساسی و چگونگی خرید را اعلام کند. دولت اگر از اجرای هر بند این طرح تخلف کند، به آن رسیدگی خواهد شد.

شاکری افزود: از سوی دیگر با مصوبه الحاقی امروز مجلس به این طرح، دولت موظف شد به اعتراض تمام کسانی که یارانه دریافت نمی کنند، رسیدگی کند و وزارت کار این مسئولیت را عهده دار است. همه افرادی که یارانه دریافت نمی کنند آن هم در هر سه مورد یعنی هم یارانه نقدی که از قبل پرداخت می شد و هم طرح کمک معیشتی و هم یارانه تامین کالاهای اساسی که در مجلس مصوب شد، می توانند درخواست دریافت یارانه کرده و پس از برقراری آزمون وسع نتیجه به آن ها اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.