سامسونگ برای راه اندازی پردازنده میان رده EXYNOS ۹۸۱ SOC آماده می‌شود.

سامسونگ پردازنده میان رده EXYNOS ۹۸۱ را راه اندازی می‌کند/ بررسی عملکرد EXYNOS ۱۰۰۰

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، سامسونگ همزمان روی چندین سیستم عامل -SoC Exynos ۱۰۸۰ و Exynos ۲۱۰۰ جدید کار می‌کند اما این‌ها پردازنده های سطح بالایی هستند و Exynos ۹۸۱ که در پایگاه داده Bluetooth SIG ظاهر شده است ، یک پردازنده میان رده خواهد بود.

سامسونگ خود را برای راه اندازی میان رده Exynos ۹۸۱ SoC آماده می‌کند

جزئیات فنی در مورد این سیستم عامل وجود ندارد ، به احتمال زیاد از بلوتوث ۵.۲ پشتیبانی می‌کند اما با قضاوت بر اساس مشخصات ، این تنها نسخه‌ای از Exynos ۹۸۰ است. منطقی است که فکر کنیم مدل جدید کمی قدرتمندتر از مدل قبلی خود خواهد بود.

پردازنده میان‌رده Exynos ۹۸۰ در Samsung Galaxy A۵۱ ۵G و Galaxy A۷۱ ۵G استفاده می‌شود و ظاهراً از اگزینوس ۹۸۱ در سایر مدل‌های میان رده Galaxy A نیز استفاده خواهد شد.



سامسونگ Exynos ۱۰۰۰ ممکن است سریعتر از Snapdragon ۸۷۵ باشد

سامسونگ و کوالکام سال آینده با انتشار چیپست پرچمدار خود استراتژی مشابهی را اتخاذ خواهند کرد. این شرکت برای عملکرد فوق العاده روی Cortex-X۱ کاملاً حساب باز می‌کند. با این حال ، سؤالی که اکنون در ذهن کاربران و علاقه‌مندان خواهد بود این است که پردازنده کدام شرکت بهتر عمل خواهد کرد؟ اگر اعتقاد به لیست جدید GeekBench داشته باشید ، بخش Exynos سامسونگ با Exynos ۱۰۰۰ یک قدم جلوتر می‌رود. با خارج شدن HiSilicon Kirin از Huawei در این لیگ فناوری ، Exynos و Snapdragon در سال آینده برای ساخت پردازنده های مختلف از جمله پردازنده های پرچمدار رقابت می‌کنند، می‌دانیم که در نهایت ، چیپست Exynos فقط در دستگاه های پرچمدار این غول فناوری ظاهر می شود و در اکثر دستگاه های دیگر ‌اثری از آن نخواهیم دید اما باید صبر کرد و دید سامسونگ در آینده چه رویه‌ای را پیش خواهد گرفت.



گزارش جدیدی‌ برای این پردازنده ها براساس اطلاعاتی از یک انجمن کره‌ای است که در آن نمرات GeekBench منتشر شده است. طبق اطلاعات ، دو دستگاه از Galaxy S۲۱ مورد آزمایش قرار گرفته است، یکی با اگزینوس ۱۰۰۰ و دیگری با چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ کوالکام مجهز شده بود. علاوه بر این ، گوشی هوشمند Xiaomi Mi ۱۱ با Snapdragon ۸۷۵ نیز ممکن است عرضه شود. البته نتایج بنچمارک‌ها گاهی اوقات دچار تغییر می‌شود اما برای کاربران همیشه یک معیار قابل توجه بوده است؛ بیایید به بررسی نتایج بپردازیم:



پردازنده Exynos ۱۰۰۰ ممکن است عملکرد کمی بالاتر از SD۸۷۵ ارائه دهد

 این نتایج نشان می‌دهد که نمره تک هسته‌ای و چند هسته‌ای چیپ ست سامسونگ، هر دو بالاتر از امتیازات کسب شده توسط Snapdragon ۸۷۵ است. Galaxy S۲۱ با Exynos ۱۰۰ در پردازش تک هسته ای ۱،۳۰۲ امتیاز و در بخش چند هسته‌ای به ۴۲۵۰ امتیاز رسیده است، پردازنده Snapdragon دارای ۱،۱۵۹ واحد و ۴،۰۹۰ نسخه چند هسته ای است و Mi ۱۱ به ترتیب ۱۱۱۰ و ۴۱۱۳ امتیاز به دست آورد. فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و نتایج ممکن است بسته به نرم افزار متفاوت باشد ، اما در حال حاضر ، نسخه Exynos ۱۰۰۰ از بقیه فراتر رفته و موفق تر ظاهر شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.