خطیب حرم مطهر رضوی «حسن خلق» و «مهربانی با مردم» را مهم‌ترین ویژگی‌های پیامبر اعظم(ص) دانست.

«حسن خلق» مهم‌ترین ویژگی اخلاقی پیامبر اعظم(ص) بود

به گزارش آستان نیوز ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی عبدخدایی در ویژه‌برنامه نمادین گرامیداشت هفته وحدت که با رعایت دستورهای بهداشتی در رواق امام‌خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: از مهم‌ترین ویژگی‌های پیامبر اسلام(ص) گره‌گشایی از کار مردم، مهربانی با آن‌ها و دستگیری از افراد ضعیف جامعه بود.
وی تصریح کرد: کسی که می‌خواهد رأفت و مهربانی پیامبر(ص) در آخرت نصیب و روزی او شود، باید با مردم مهربان باشد و تا جایی که برایش مقدور است، به افراد نیازمند جامعه کمک و از آن‌ها دستگیری کند.
خطیب حرم مطهر رضوی افزود: وقتی که پیامبر اعظم(ص) حکومت تشکیل داد، با دستگیری از افراد نیازمند جامعه موجبات رضایت مردم از حکومت را فراهم آورد و حاکمیت آن حضرت دارای پایگاه مردمی بود.
وی ابراز کرد: یک حکومت برای اینکه دوام داشته باشد باید دارای پایگاه مردمی باشد زیرا بعد از رضایت خداوند، مهم‌ترین اصل برای دوام حاکمیت، رضایتمندی مردم است. اگر حکومتی میلیاردها ثروت داشته باشد ولی مردم از آن راضی نباشند، باید مانند سردمداران عربستان نوکر بیگانه باشد.
عبدخدایی با اشاره به برخی روایات اسلامی بیان کرد: یکی از بهترین اعمال نزد خداوند گره‌گشایی از کار مردم و زدودن غم و غصه از دل آن‌هاست. در روایات اسلامی نقل شده است هرکس اندوهی از دل مؤمن بزداید، از هول و هراس روز قیامت در امان است.
وی با اشاره به اوضاع اقتصادی و مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا برای کشور به وجود آورده است، بیان کرد: در این شرایط سخت، بیش از همه، اقشار ضعیف جامعه به علت از دست دادن شغل دچار آسیب شده‌اند. افراد برخوردار باید در این شرایط از قشر ضعیف حمایت کنند.
گفتنی است بیان احکام پرکاربرد، قرائت زیارت امین‌الله و اجرای تواشیح و هم‌خوانی به مناسبت ایام سالروز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) توسط گروه تواشیح ثارالله از دیگر برنامه‌های جشن هفته وحدت در حرم مطهر رضوی بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.