بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهید هاشمی نژاد مشهد همزمان با سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) توسط رییس جمهوری و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح می‌شود.

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهید هاشمی‌نژاد مشهد آماده بهره‌برداری است

به گزارش قدس آنلاین، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این بیمارستان در محوطه بیمارستان قدیمی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در راستای گسترش خدمات به بیماران و در یکی از مناطق محروم و کم برخوردار حاشیه شهر مشهد احداث شده است.

دکتر محمد حسین بحرینی افزود: بیمارستان جدید شهید هاشمی نژاد مشهد در زمینی به مساحت بالغ بر ۳۲ هزار مترمربع در هفت طبقه و با ۱۴ اتاق عمل و پنج بخش مراقبت‌های ویژه احداث شده است.
وی ادامه داد: تمام تجهیزات و تاسیسات این بیمارستان مطابق استانداردهای به روز ایجاد شده به طوریکه سیستم سرمایش و گرمایش بیمارستان به نحوی است که اگر در فصل سرما در یک اتاق بیمار نیازمند هوای سرد بود، می توان دمای اتاق بیمار را مطابق نیازش تغییر داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بهترین فیلترهای هوا برای تهویه اتاق های بیمارستان در نظر گرفته شده که می تواند در شرایط کرونایی موثر باشد و همچنین اتاق های ایزوله بیمارستان نیز به خوبی فشار مثبت و منفی را رعایت می کند و برای بیماران حساس به عفونت مناسب است.
وی افزود: در ساخت بیمارستان شهید هاشمی نژاد نیز از سبک معماری ایرانی استفاده شده است.  

حدود ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و مابقی این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، نیشابور، تربت‌حیدریه و تربت‌جام خدمات رسانی می شوند.

هم اکنون ۶۰ بیمارستان در استان خراسان رضوی دایر است.

بیمارستان قدیمی شهید هاشمی نژاد مشهد یکی از بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که در شمال شرق و منطقه طلاب این شهر واقع است و تنها مرکز درمان دولتی در این منطقه محروم شهر به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.