رییس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پس از صدور مجوز بازگشایی سالنهای سینما با الزام رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، فقط سه سینما در مشهد اقدام به بازگشایی کرده‌اند و هم اینک دایرند و باقی سینماهای استان تعطیل هستند.

فقط سه سینما در خراسان رضوی دایر است

به گزارش قدس آنلاین، سید حجت طباطبایی افزود: اختیار بازگشایی سالنهای سینما در اختیار سینماداران بوده است و عموم سینماداران به علت اینکه هزینه‌های گشایش سالنها در شرایط کنونی بسیار زیاد است از دایر کردن آنها خودداری کرده اند.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا آسیب زیادی به سینماداران خراسان رضوی وارد کرد و آنها متحمل خسارت فراوانی شدند و وضعیت کنونی و فعالیت نکردن اغلب آنها نشات گرفته از خسارت مالی سنگینی ناشی از تعطیلی‌های اجباری گذشته است.

رییس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: هیچ کدام از این سینماداران به طور کلی سینماهایشان  را تعطیل نکرده‌اند.

طباطبایی افزود: سالنهای سینما در خراسان رضوی قبل از شیوع ویروس کرونا فروش خوبی در اکران فیلمها داشتند و گاه رتبه‌های دوم یا سوم را در فروش برخی فیلمها به دست می‌آوردند و سینما در خراسان رضوی همواره مورد استقبال عموم مردم قرار داشته است.

وی ادامه داد: طبق مصوبه شورای شهر مشهد مقرر شد که شهرداری سینماداران مشهد را در تامین هزینه‌هایشان یاری کند اما این نهاد هنوز در خصوص نحوه ارایه این کمک به جمع بندی نهایی نرسیده است.

رییس اداره سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خسارت ناشی از شیوع کرونا بر سینماهای استان برآورد و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد و این وزارتخانه نیز از طریق ارایه تسهیلات با نرخ سود پایین به سینماداران استان کمک کرده است.

۱۶ سینما با ۵۱ سالن و ۱۰ هزار صندلی در خراسان رضوی وجود دارد که از این میزان ۳۱ سالن سینمایی با ۶ هزار و ۶۰۴ صندلی در مشهد قرار دارد.

پیرو تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ رسمی وزارتی سالنهای سینما و تئاتر که به خاطر پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ تعطیل شده بود در این استان از یکم تیر ماه همزمان با سراسر کشور بازگشایی شدند. براساس شنیده‌ها قرار است دوباره سالنهای سینما در استان طی هفته جاری تعطیل شوند.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۳۴ بیمار دیگر مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۳۵ هزار و ۲۹۸ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.