مدیرعامل قطار شهری مشهدمقدس در مورد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل خط ۳ قطار شهری مشهد توضیحاتی داد.

تکمیل خط ۳ قطار شهری مشهد چقدر اعتبار نیاز دارد؟

به گزارش قدس آنلاین، کیانوش کیامرز اظهار داشت: اینک بیشترین تمرکز ما روی ۶ کیلومتر خط ۳ قطار شهری از میدان‌شهدا تا پایانه امام‌رضا(ع) است که خوشبختانه شاهدیم پیمانکار در همه جبهه‌ها از جمله ایستگاه‌های شهدا، باب‌الجواد(ع)، پانزده‌خرداد و پایانه در حال انجام کار است.

وی افزود: برای این قسمت از کار مبلغ ۱۲۵۰ میلیارد تومان به‌صورت ریالی و ۶۱ میلیون یورو به‌صورت ارزی منابع مالی نیاز است که در مجموع اگر قیمت یورو را هم کمتر از ۳۰ هزار تومان در نظر بگیریم، به رقمی بیش از ۴ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه قرارداد تجهیزات به‌تازگی منعقد شده، هنوز پیشرفت فیزیکی در این بخش حاصل نشده اما در بخش ساختمانی در این ۶ کیلومتر پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد است و با توجه به قرارداد ۱۵ ماهه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، امیدواریم این مسیر تا آذر سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: اینک با توجه به کاهش کمک‌های دولتی، بزرگ‌ترین دغدغه ما تأمین منابع مالی برای اجرای این پروژه است.

کیامرز در ادامه به تشریح وضعیت خط ۲ قطار شهری مشهد پرداخت و گفت: یکی از مباحثی که در خط ۲ مورد توجه ماست، موضوع مسیر دسترسی‌های برخی ایستگاه‌های این خط از جمله ایستگاه کوهسنگی، شهیدکاوه، الندشت و سعدی است.

مدیرعامل قطارشهری مشهد با بیان اینکه برای عملیات ساختمانی این مسیرهای دسترسی مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به‌صورت ریالی و برای تجهیزات و دپوی خط ۲ مبلغ ۲۵ میلیون یورو نیاز است، ادامه داد: خوشبختانه برای تأمین مالی منابع ریالی، مشکلی وجود ندارد، اما برای منابع ارزی با توجه به افزایش نرخ ارز و شرایط اقتصادی کار بسیار سخت است و در همین راستا راه‌کارهای مختلف بررسی شده است.

وی افزود: امیدواریم تا پایان امسال این مسیرهای دسترسی ایجاد شود و از این مسیرها نیز مسافرگیری صورت گیرد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.